Gå til innhold
Fiskersiden

En produsent som tar samfunnsansvar


Pingvin
 Share

Recommended Posts

Var på foredrag som sjefen på bruket der holdt for noen år siden og ble imponert over samfunnsengasjementet til bedriften.

https://www.stormberg.no/no/Infosenter/Om-S...nnsengasjement/

Særlig ble jeg imponert over at de bevisst rekrutterte fra fengsel, dvs blant de som er ferdige med sine straffer. Sjefen på Stormberg talte varmt og lenge for hvorfor dette var ett gode for bedriften. Hovedstikkordene var at de fikk dyktige, "voksne" og svært trofaste medarbeidere ved å rekruttere på denne måten. Ikke minst fikk de medarbeidere som satt stor pris på å bli vist tillit og gitt ansvar.

Støtten til barn på krisesenter osv taler også for seg selv.

Kanskje ikke verdens beste kvalitet osv, litt lav prisklasse på Stormberg, men uansett er det tommelen opp fra meg for en bedrift som faktisk bryr seg og som gidder å gjøre noe utover det som er vanlig. Stormberg har faktisk havna i handlekurven min fremfor andre produsenter pga deres engasjement.

Da er dere informert og kan gjøre deres eget valg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dei bare klart å lage kvalitetsprodukter i tillegg, så hadde eg helt klart kjøpt plagga. :)

:) I forhold til pris er det vel kvalitetsprodukt dei lager, men det er ikkje i kvalitetstoppen om ein samanligner med topp-produkta. I den prisgruppa Stormberg opererer er dei i konkurranse med barnearbeidsprodukt frå Kina og andre land, då er det prisverdig å kunna støtta ein norsk produsent som faktisk utgjer ein vesentleg forskjell i menneskeverd. ;)

Det burde kanskje gjeva større "status" å gå med Stormbergprodukt enn med betydeleg dyrare og meir profilerte merker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.