Gå til innhold
Fiskersiden

Fersking skal ut på "Havfiske"


Roall
 Share

Recommended Posts

Skal en tur utpå Trondheimsfjorden i morra formiddag for å prøve fiskelykken med jigg og evt. agn, men er helt blank på hvor man skal begynne å lete etter litt "større" fisk :)

Er klar over at de fleste verner om sine favorittplasser men håper det er noen som har et svakt øyeblikk....

Så er det noen som har noen mindre hemmelige tips om hvor man kan slumpe borti noen så ville det blitt satt stor pris på :angry2:

Men hvis det sitter noen som brenner for å servere noen highlight`s med bredde og lengdegrader på PM så vil de ikke bli straffet på noe hvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på fjorden en del i det siste.

Noen skikkelige "hotspots" har jeg ikke for øyeblikket, men har fått bra med pen torsk både på utsida av Munkholmen (20-40m) og på de nordøstlige toppene på storegrunnen (30-80m). Den beiter på mengder av sild, og har ofte slid i munnen sammen med pilk/opphenger. Bruker mye flue som opphenger, og det funker svært så bra til torsken fortiden.

Storseien har kommet i fjorden nå, men de største kommer nok noe senere. Pen sei på 4-7 kg vandrer i mindre grupper på steder med dypt vann (150-250m). Seien går på 50-120 m dyp. Altså ca midt i sjøen. Denne er ikke veldig bitevillig for tiden, men tar gjerne på blå eller sort gummimark.

Eller er det jo mulig å få stor lange flere steder i fjorden om du fisker dypt. Selv fikk jeg en på 20 kg og en på 24 kg sist jeg var ute. Fikk to smålanger også på 8 og 9 kg.

Håper du treffer på noe i morgen og legger ut rapport.

Skitt fiske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Har ekkolodd, men har ikke all verden med erfaring på å lese det ennå, så det greit med noen henvisninger slik at man slipper å tråle hele fjorden for å finne noe.

Skal se om vi ikke kan få til noen bilder, hvis det blir noen fangst å skrive om B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi brukt store deler av dagen på sjøen :)

Dro ut i 11.00 tiden til Storgunnen, lite fisk å se på ekkoloddet men jeg fikk en liten torsk som ble benyttet til agn. Vi hadde en stund selskap av ca 20 niser som var ganske så nærgående.

Mye fisk ble det ikke, men Audun fikk da med seg en torsk på ca 5kg og en sei på ca 2kg, nok til noen middager det.

Det ble også prøvd litt på rundt 200m på sørsiden av Storgrunnen ved et vrak, ingen ting å få men noen hadde i alle fall smakt på agnet..

Avsluttet dagen ved Munkolmen hvor jeg slet bort agn og en speedjigg :)

Uansett fiskelykke, finere vær kunne vi ikke fått, med mye sol og stort sett vindstille ;)

Audun Nyter finværet

3468526323_5c1fe2fedb.jpg?v=0

Nisene

3469337164_52da1724ea.jpg?v=0

Gutten har fått en....

3468528353_bd27b46b4a.jpg?v=0

sei.

3468530119_7e7d161eea.jpg?v=0

Tautragrunnen er det grunna mellom Storsand og Skatval?, i så fall fisket vi en del sild der i mine yngre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker nok på et område som kalles Rota. Dette store området mellom Storsand og Skatval er kjent for gode fangster spesielt på sensommeren og høsten. Har hatt mange gode fiskepplevelser der.

Tautraryggen strekker seg fra Tautra og over til Fosenhalvøya. Et spennende og artsrikt område med varierende dybder ca 10-11 Nm fra Trondheim havn.

Synd dere ikke traff skikkelig i dag, men ingen sportsfiskere gir seg vel så lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt feil ser jeg, men når Chironomus nevnte Tautraryggen og Malvik i samme setning og jeg leste den som "Tautragrunnen" så ble jeg litt surra :)

Tautraryggen ser spennnende ut ja!

Min Morfar fisket rundt Tautra ved Svaet, Kjerkflua og Øksningen i og før min barndoms tid og var lommekjent i området, men han døde desverre for mange år siden.

Sportsfisker er vel kanskje å ta i, men at fiske er avkobling og morro på samme tid, JEPP! Så blir nok flere turer ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.