Gå til innhold
Fiskersiden

dowrigg i stangholder


celine2
 Share

Recommended Posts

Hei ny og trenger noen tips.Er i oppstart med og kjøpe trolling utstyr og tenkte noen kunne hjelpe meg med dette spørrsmålet.Hvordan er det og montere rigg i nedfelte stangholdere,noen som har erfaring.På forhång takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet.

Vil tro det blir alt for lite hold i et sånt feste. Det blir mye sideveis press fra et lodd på 5-6kg på en bom. Det finnes rekkebaser til rigger hvis du ikke dar muligheter til å montere de orginale basene bak.

Hvordan/hvilke båt skal den monteres på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Celine2,

En slik montering vil fort bli ustabil og ikke til å stole på, fast montsje på sviwel base er absolutt å anbefale.

Sleng inn ett bilde av båten så skal vi komme med råd.

Dowriggen skal monteres på en quiksilver 540,den har som sagt nedfelte stangholdere.Jeg tenkte meg at det muligens skulle bli noe ustabilt sidevis. Er nok jeg som er litt kiipen ,båten er ny.skal få inn et bilde i løpet av helga.Skal sjøsette tro jeg litt dårlig vær på gang her oppe i nord,men ørret er observert.Takker så langt for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for svakt, jeg har en tilsvarende type stangholder montert på samme måte på min Antares 650, og det er alt for mykt til å montere rigg i.

Jeg har montert griperekker som på Merry Fisher 625 på båten min, og bruker Scotty sin rekkemontasje. Dette fungerer greit, men jeg har planer om å få laget en mer permanent montasje i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for svakt, jeg har en tilsvarende type stangholder montert på samme måte på min Antares 650, og det er alt for mykt til å montere rigg i.

Jeg har montert griperekker som på Merry Fisher 625 på båten min, og bruker Scotty sin rekkemontasje. Dette fungerer greit, men jeg har planer om å få laget en mer permanent montasje i løpet av sommeren.

Tenkte meg det var usikker om jeg skulle ta sjansen på monter i stangholderen.Du har vel. ikke et bilde eller en link til forslag til feste anordning.skal prøve og få inn et bilde i morra i dag ble det ikke tid ,vært og sett på sjø ørret konkerransen.Takker så lang for gode forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke stangholderen men den tynne teakplanken stangholderen er festet i.

Greit å utdype at det er teaken og ikke stangholderen slik det omtrent fremkommer he he ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.