Gå til innhold
Fiskersiden

Tuf Line XP 300 yds (275 m)


Seb
 Share

Recommended Posts

:) Tuf line er eit heilt ok snøre, men er ikkje det beste. Det er litt utsatt for slitasje i møte med andre snører, dvs dersom du roter snøret saman med kompissen sitt under fiske. Når du har fått det med i pakken bør du bruke det til det er utslitt/avslitt, og vente med eit dyrere snøre til neste gang du skal ha på snøre. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har haft ein ombord som mistet sitt livs fisk på Power Pro med produktionsfeil :blush:

Har brukt 0,28 Tuffline på ein Saltiga 4000 som jeg bruker på ei jiggstang. Har kun fått noen torsker opp till 10kg så langt men snøret føles helt ok ut. Slitage ska jeg ikke utale meg om foreløpig for jeg har ikke brukt d lang tid. Ellers så står Sufix og Whiplash høyt på min liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde tld 20'en min med tuff line i går og det ble ikke akkurat noen braksuksess. Vel nede på bunn og sena 45 grader ut fra båten, begynte eg å pilke. Når eg løftet pilken for første gang, begynte det å renne ut snøre. Trodde bremsen var satt for lett, og sett spaken i free og strammet bremsen omtrent til maks. Heller ikke da sluttet snøre å renne ut. Det hele toppet seg med bunnapp, og mistet pilk og opphenger.

Vel hjemme i stuen satt eg meg ned for å studere snella mi, for å finne det eg trudde var en feil med den. Men plutselig oppdaget eg at når eg drok ut snøre, så gikk ikke selve spolen rundt, bare snøre. Så da var det bare å sveive all snøret inn på ei tom snelle, og teipe fast knuten innerst i snella. Dette er ikke noe eg har måttet gjøre før når eg har brukt fire line, men det er kanskje noe som er vanlig å måtte gjøre.

Uansett, deilig at ikke den var noe feil med snella. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.