Gå til innhold
Fiskersiden

Kjøpe ny TV


limanda
 Share

Recommended Posts

Trenger et nytt TV, og ønsker å høre fra andre om deres erfaringer med diverse typer og merker. Hva skal man velge, plasma eller lcd? (led er vel i dyreste laget ) Størrelse maks 42", pris maks 10 000, kom med forslag!

Virker som om en kan spare en del på å handle på nettet, hvilke forhandlere har dere gode erfaringer med, og hvem bør en unngå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg å kjøpe nett ja. Jeg var på den lokale Expert butikken her og så på tv + hjemmekino. Sjekket for moro skyld prisene på nettet og jeg sparte nesten 5000 på å handle der ... levert på døra

Hva som er best av plasma og lcd kan sikker andre svare bedre på, men skal du spille mye på den har jeg hørt at lcd er bedre. På størrelser over 42 tommer så er nok plasma bedre

Jeg handlet på www.deal.no og er veldig fornøyd med den butikken. Anbefaler å finne modellen du ønsker først og så søke på nettbutikkene .. dette er en fin side for å sammenligne priser: http://www.kelkoo.no/

Dette er tv'n jeg kjøpte, kjempefornøyd: http://www.deal.no/produkt.cfm?id=116111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lefdal har vel tilbud på 42" Sony LCD til under 10" om dagen, og er du ikke Remy så tråkker du nok ikke feil med den vil jeg tro.

Ellers så endte vel KIS opp med en veldig fin skjerm selv om jeg ikke har sett på den selv ennå (hmz - må vel ta med meg kroppen min og sjekke den ut en kveld... *venter på invitasjon*)

edit :

Det var visst 46", og ikke 42"

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...FsAAAEONKE03xii

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tvil her i gården, det blir LCD, men ikke før glassboksen tar kvelden, eller LED dersom glassboksen overlever til de faller i pris :huh:

Hvis du er en vanlig tv-titter tror jeg du aldri kommer til å synes det er kjipt med svart kontrastnivået på LCD skjermen nå om dagen, selv om dette blir knust av plasma fremdeles. Fremtiden er LED, jeg tror ikke plasma kommer til å overleve den.

En kompis av meg kjøpte Samsung 46" LCD for litt siden og den er strålende, lillebroren på 42" var testvinner i Lyd og Bilde (tror jeg det var) for litt siden.

Edit: Tror det var denne han kjøpte

Endret av Martin S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann åssen du skal bruke den da. Plasma er best til film og i rom hvor det er mulighet til å dempe lyset litt (blir fortere gjenskinn i plasma). LCD er vel bedre om du skal bruke tven mye som PC skjerm osv da du ikke får innbrenning i bildet på LCD tver, og i veldig lyse rom er nok også LCD bedre.

Går du for plasma kan jeg på det sterkeste anbefale Panasonic sin PX80! Har vunnet flere tester, har den selv og bildet er meget bra(om du kalibrerer bildet litt selvsagt). Du får den nå helt nedi 6000 (tven er ett år gammel). Tror ikke du får så mye bedre tv til den prisen der!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347415

Endret av HåkonS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en Toshiba Regza 42" LCD på elprice til ca 7000. Den er nok ingen testvinner, men har fått en pris for beste kjøp hos Lyd&Bilde 12/2008 grunnet god kvalitet til en lav pris. Da kostet den 10 000.

Det følger med 3 HDMI-kontakter, og ellers grensesnitt for det meste av tilkoblinger. God på TV og BluRayfilm var en høydare. Film blir ikke det samme etter å sett en film i fullHD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger et nytt TV, og ønsker å høre fra andre om deres erfaringer med diverse typer og merker. Hva skal man velge, plasma eller lcd? (led er vel i dyreste laget ) Størrelse maks 42", pris maks 10 000, kom med forslag!

Virker som om en kan spare en del på å handle på nettet, hvilke forhandlere har dere gode erfaringer med, og hvem bør en unngå?

Artig sak angående plasmatv;

De går i stykker om man tilter de eller legger de flatt. Det gjør transport av de i liten bil håpløst.

LCD lar seg håndtere på alle vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.