Gå til innhold
Fiskersiden

Harr Fiske


Jazsko
 Share

Recommended Posts

Noen som kan hjelpe en sørledning med harrfiske, i østfold(sarpsborg eller rundt) Har aldri fått denne, men har fått høre at den finnes i Østfold, og er utrolig morsom å fiske på flua.

Noen tips, blir her i ei uke nå.

:glare:

Oversiden av sarpefossen. :)

Trenger man noe fiskekort? I så fall, hvor går det ann å få kjøpt det?`Er den vanskelig å få?

Endret av Jazsko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen år siden jeg fisket der, men rett på oversiden av Sarpefossen ved det brune lille pumpehuset eller hva det er.

Der har jeg tatt harr den største var på ca.750 gram, den ble tatt på en tørrflue som heter superpuppa.

Mulig det er litt for mye fart i elva akuratt nå for fluefiske.

Eller så har jeg hørt at det skal stå en del harr på ned siden av Vamma fossen ved Askim i indre østfold.

:):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, er ikke så kjent her, men har gps, og www.norgeibilder.no :) Klarer alltid å finne frem. Kan hende jeg prøver meg litt, er ikke sikker på om harr er villig til å bite på sluken, men hvis det er for mye fart i elva er det ikke mye å gjøre. Hvordan er ørret bestanden der?

Der tror jeg du må ha fiskekort, men til gjengjeld er harren større. Finnes plasser som gir 1 kg+, men da trenger du båt og en kjentmann som vet hva han gjør. Jeg er ikke den personen ;)

Hvor går det ann å kjøpe fiskekort?

Endret av Jazsko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så mye ørret i elva, men skal du prøve deg på den så kan du gjøre et forsøk i Oppsjø, har tatt noen pene ørreter der. :)

Men de som går der er rimelig store og veldig vanskelig å få. :)

Om man trenger fiskekort eller ikke, finner du ut ved å google.

Jeg ble brått usikker.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at du ikke trenger fiskekort der :)

Takk for alle svar folkens, tror jeg skal prøve meg idag. Tar med både haspelstanga og fluestanga. Prøver meg først litt på Oppsjø, så kan jeg se hvordan det blir litt senere på dagen ved sarpefossen. Kommer med en liten rapport om det blir noe. :)

Takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett på oversiden, du kjører over til Hafslundsøy, når du får Hafslund fotballbane på høyere side så går det en grusvei inn til venstre rett etter et hus.

Så kjører du ca.150-200 meter så får du et litte brunt pumpuhus på venstre hånd, da har du kommet frem. Der kan du fiske langs hele bredden ved normal vannføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.