Gå til innhold
Fiskersiden

reperasjon av PVC vadere


ovejan
 Share

Recommended Posts

Jeg har en helt ny (billig) vadebukse av PVC (regner med at det er PVC) som jeg har klart å få hull i, har prøvd å lappe denne med kontakt lim, og lappesaker for sykkel. Men ingenting av dette nytter, er det noe som kan hjelpe med dette, hvilken stoff er buksen laget av og hva må til for å lappe den ?

*** bare flyttet innlegget ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det leveres også herder til Aquasure, som heter Cotol. Kjekk å bruke hvis man har dårlig tid, da Aquasure fort bruker 24 t på å herde. Har man god tid benytter man ikke herderen, da min erfaring er at det reparerte området blir litt stivere og svakere. Flere som har samme erfaring med bruk av Cotol? Aquasure er forøvrig helt genialt, og en trofast følgesvenn på fisketurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

White Sox har rett. Min erfaring er også at Aqua- (eller StormSure) blir et lite hakk stivere ved bruk av herderen, men til hurtiglapping må herderen til.

Tror forøvrig du bør beskrive "stoffet" på vaderne din et hakk bedre om vi skal kunne avgjøre materialet. PVC-vadere er vel å betrakte som gummistøvel-aktig. Neopren som dykkerdrakt-aktig og pustende vadere eller lettvektsvadere som allværsklær-aktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Tror forøvrig du bør beskrive "stoffet" på vaderne din et hakk bedre om vi skal kunne avgjøre materialet. PVC-vadere er vel å betrakte som gummistøvel-aktig. Neopren som dykkerdrakt-aktig og pustende vadere eller lettvektsvadere som allværsklær-aktig.

stoffet i vaderne er gummistøvelaktig ja, står ingenting på de hva stoffet inneholder, jeg prøver med dette limet som dere nevner. Hvis jeg forstår dere riktig så kan jeg bruke dette på mine elvevadere også Guideline Breeze, pustende vader ? hvis jeg skulle være uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.