Gå til innhold
Fiskersiden

vernesoner rundt Oslofjorden


Laksefiskern
 Share

Recommended Posts

Jeg sendte en henvendelse til fylkesmennene i Østfold, Buskerud, Vestfold, Telemark, Aust-agder og Vest-agder. Jeg fikk umiddlelbar svar fra Vest-agder og Vestfold - de andre "glimret med sitt fravær".

Vestfold og Vest-agder sendte meg kartutsnitt med vernesoner eller viste til hvor disse lå - suverent!

Siden jeg ikke fikk noe svar fra de øvrige sendte jeg dem en "oppfriskning-mail" med ref den første henvendelsen min.

Jeg har nå fått svar fra Østfold og Buskerud - men disse var helt uten kartutsnitt, bare en link til hvor jeg kunne se bestemmelsene (ren tekstbeskriving) til hvor vernesonene går. Så her er jeg nødt for å sette meg ned med både C-map-, BlueChartprogrammene og karttjenester på nettet og utarbeide dette på egenhånd. Litt surt fordi jeg ikke er kjent med lokale stedsnavn og at det er begrensede navngivelser både i C-map og BlueChart.

En bedre løsning hadde vært om en her fra fiskersiden.no med lokalkjennskap til området har mulighet for å lage disse kartutsnittene for oss?

Områdene er altså i første rekke Østfold og Buskerud.

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage

Kan ta Buskerud, men kartet blir tidligst ferdig i uke 11. Har du noen forslag til kartformat?

Hvis det blir bra, så bør kartene sendes fylkesmennene i de respektive fylkene, slik at de kan videre formidle det i sine kanaler.

[ :D ][ :) ]

Edit: jeg får ikke til dette med karten. Håper noen med mer PC kunnskap kan overta Buskerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dæm glemte dette av, skal ring Dag Matzow, snakka med han i fjor ang det samme, men da var det ikke 100% klarlagt enda.

Edit: Ringten nå, og han henviste meg til fylkesmannen.no, fyren var på påskeferie stakkrs [ :D ].

Og dette er vel hva man leter etter:

http://www.fylkesmannen.no/fmt_fagomrade.a...32&amid=1039045

http://www.fylkesmannen.no/fmt_fagomrade.a...3148=x&g3193=x&

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.