Gå til innhold
Fiskersiden

Min første piggvar satsing med Davidsen`s


Joost.L
 Share

Recommended Posts

Etter å ha forkynt at jeg vil ha piggvar på artslisten min, slo jeg til da Ø. Davidsen inviterte til en hel helg med piggvarfisking på Jærstrendene.

Kjørte fra Stord lørdags morgen med overskyet og kjølig vær for så å komme til rene sommeren på Eigerøy hos Davidsen. Her var det shortsvær og grillen var fyrt opp. Etter en bedre grillmiddag ble bilen pakket og vi kjørte til Shellstasjonen for å se om flere ville slå lag på Rogalandstreff. Desverre ingen å se og vi kjørte videre til Brusand. Som laksefisker kjørte vi gjennom rene paradiset med den ene lekkere små lakseelv etter den andere. For et utvalg her folkens..... :)

Etter å ha parkert bilen så var det ikke bare å springe til nærmeste strand, vi måtte gå et godt stykke gjennom sanddyner og la flere strender bak oss før vi slo basscamp. Men for en flotte strender som finnes her....

Vi spredte oss utover og stengene kom raskt på plass.

83639_s.jpg

83637_s.jpg

http://www.fiskevatn.no/foto/arkiv/33642/83638_s.jpg

Så var første piggvaren på land og Øystein kunne smile....

Den ble att på til tatt på en av mine vannlige flyndre tackel som han hadde fått i påske.

83640_s.jpg

Satt så enda en stang ut med samme sort tackel og det gikk ikke mer en fem min. før det 2 ganger var liv, uten at den ville skikkelig ta.

Så ved sjekk av neste stang var det skikkelig tungt. Inn kom det en svær klase med tang og under der hang det........min første liten piggvar, 560 gr........ny art! :o

83642_s.jpg

Etter dette var det en god stund rolig før Øystein ropte til meg, for bak ryggen min sto en stang i helspenn.

Men på surfstang er det lett match og en pen sjøaure ble dratt på land, 950gr.

83643_s.jpg

Deretter ble det lite liv på stengene og saktnes kom skodden innover.

83644_s.jpg

Kl. 22.00 ble jeg den lykkelige vinneren av treffet og fekk overrekt DVD-en Rett Sted- Rett Tid 2 :)

Vi ga oss i ca. 00.15 tiden, da hadde jeg fått enda en liten piggis og på slutten en babyrødspette.

Sigurd haddet desverre ikke hatt kontakt med fisk men ikke et surt ord fra denne karen! Han hold det gående til det bittere end men måtte til slutt gi tapt for trøttheten.

Dagen etter var vi like pigg igjen og Sigurd ønsket seg en fjesing.

Faren i huset visste råd og haddet en plass som huset både fjesing, piggvar og sjøaure.

I strålende sol la vi i vei, litt lenger sør denne gangen og kom på denne tøffe plassen.

83647_s.jpg

83646_s.jpg

Sigurd var kjap med å få ut stangen sin idag...

83645_s.jpg

Men det viste seg å være Øysteins dag idag, for ikke lenge etterpå dro han den første piggvaren.

83654_s.jpg

83648_s.jpg

83649_s.jpg

For så å se at andere stangen står i hellspenn og etter en nervepirrende kamp kom det opp en pen SØ på 1.2 kg, med den fineste rødfargen jeg noengang har sett... ;)

83650_s.jpg

83651_s.jpg

83652_s.jpg

83653_s.jpg

83656_s.jpg

83657_s.jpg

Timene gikk og lite skjedde, til Øystein fikk helgens største piggvar 7-800 gr hvis jeg ikke husker feil.

83658_s.jpg

Men helt til slutt etter et lite napp satt den hos meg også og et lite tefat avsluttet helgen for denne gangen.

83655_s.jpg

Heller ikke denne dagen var det Sigurd i kontakt med fisk, men mistet ikke mote av den grunn.

2 trivelige karer å være ilag på en fisketur med, og flere spennede prosjekter ble diskutert.

Ser ikke vekk fra at de må bli satt ut til livs ved neste anledning......

Tusen takk for en flott helg til Sigurd og Øystein....... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.