Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret fra Osterøy


boblerør
 Share

Recommended Posts

Var en tur "Hjem" på Osterøy i dag for å pusse båten, og gjøre den klar for sjøen. Mens båten tørket måtte jeg ned til vannet og prøve meg litt.. Det bra størrelse på fisken der, i gamledager (ca 30år siden) ble det tatt ørret på 2,5kg der (på garn). Største jeg kan huske å ha sett er 1,5kg, også tatt på garn. Så fin fisk vet jeg det er. Siden det er svært dårlige gytemuligheter er ikke vannet stappet av småfisk. tror nesten all fiske er utsatt fra elver i nærheten.

Fiske begynte litt dødt, men noen napp var der. Etter en liten stund Fikk jeg noen på land (ca 250-400g), og aktiviteten økte. Det ble mye napping, og fisk etter sluken på nesten hvert kast. Så fikk jeg på en helt inne med land, ikke så stor trodde jeg, pga. siv og drit måtte jeg nesten bare løfte den rett opp av vannet, og da ble jeg overasket. Den var jo Meget pen:) Ett lite kjapt bilde ble tatt, og fisken sluppet ut.(som all annen fisk)

All fisk ble tatt på Skærsilden 18g blå/sølv, en av mine favoritt sluker (Prøvde andre sluker uten hell).

Så en større fisk som var etter sluken flere ganger, og jager vekk flere mindre fisk (300-400g) som fulgte etter sluken min. Den fisken SKAL jeg ha en dag..

Bilde ble ikke så bra siden jeg var aleine, og ville ha fisken tilbake så kjappt som mulig.

Se kjeften på den.. Som de fleste andre for Osterøy, Stor i kjeften:) (Sluken er 6,75cm)

84077_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/33818/84077.jpg

Denne var ikke så stor, kanskje 300g men slenger ut bilde av den også. Dette ble dagens siste fisk.

84078_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/33818/84078.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.