Gå til innhold
Fiskersiden

Lyrfiske midt i Kristiansund


Vabein
 Share

Recommended Posts

I pinsehelga ble det familiebesøk i Kristiansund, og da ble det tid til to raske fisketurer på ei sentrumskai der jeg hadde fått tips om bra lyrfiske i disse dager.

Fisket i starten ganske høyt i vannet og ganske nærme land, men noe action ble det ikke før jeg kastet langt ut og lot sluken synke lenge. Da smalt det raskt på en fin fisk som kjentes veldig lyr-aktig ut, og mistanken ble forsterka av noen skikkelige utras rett til bunns da den nærma seg bryggekanten. Opp på kaia kom en fin lyr på 3,2 kg, og jeg var allerede fornøyd med turen.

Litt seinere hugg det på noe atskillig større, og det går noen minutter uten at jeg kommer noen særlig vei. Jeg får lurt mobilen opp av baklomma og foreviger denne sekvensen, ikke så mye å se, men lyden sier sitt:

aTKgbLoiH4I

Etter dette fikk jeg på nok en lyr på ca 3 kg samt en torsk på omtrent samme størrelsen før jeg måtte pakke sammen.

Neste dag var jeg på samme sted til samme tid, og denne dagen ble det fisk på nesten alle kastene der jeg fikk sluken ned dit jeg ville, noe som ikke var så enkelt med strøm, vind og 15 grams sluker.

Den største som kom på land var 5,2kg, men også på denne turen sleit jeg 0,13mm powepro tvert av på fisk som virket en god del større.

Her en hunnfisk på 4,1 kg, denne var full av rogn:

84257_s.jpg

Og et knippe som ble med hjem til middag:

84258_s.jpg

Og her en siste hilsen fra dypet, er ikke i tvil om at det svømmer rundt lyr på 8kg+ på denne plassen midt i Kristiansund sentrum om dagen:

84259_s.jpg

Knallmoro!

--

Vabein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fisker du fikk!

Lyren er i støtet omtrent over alt for øyeblikket. I går hjalp jeg to gutter å lande en lyr (ca 4 kg) på gjestekaia midt i byen. Har ikke sett noen så stolt som de to da de spradet inn på restauranten hvor foreldrene satt, med hver sin pils, med fisk og stenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje verst! Sol, sommar og stor lyr er kjekt! Vert det Måløytur til sommaren?

Japp, nest siste uka i juli. Hva med deg, skal du svi av sommerferien på fjellhylla ved 300-meteren utenfor Husevåg? Eller har du lagt det prosjektet på is?

Fine fisker du fikk!

Lyren er i støtet omtrent over alt for øyeblikket. I går hjalp jeg to gutter å lande en lyr (ca 4 kg) på gjestekaia midt i byen. Har ikke sett noen så stolt som de to da de spradet inn på restauranten hvor foreldrene satt, med hver sin pils, med fisk og stenger :D

Hehe :) Skjønner jeg godt, var stolt selv jeg da jeg dro inn tre fine på tre kast med to besøkende nordlendinger som tilskuere. Han ene holdt stanga mens jeg landa den ene, og tok seg et tjuvkast mens jeg skylte hendene. Da fikk han jaggu på en 5kilos tvert. Fram med mobilkamera, og så var det ferieminnet foreviget :)

--

Vabein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, nest siste uka i juli. Hva med deg, skal du svi av sommerferien på fjellhylla ved 300-meteren utenfor Husevåg? Eller har du lagt det prosjektet på is?

Vert på Vestlandet mest heile sommaren. Skal vere i Husevåg fjorten dagar frå sist i juni, men prosjektet heng i ein tynn tråd grunna ein kronglete rygg samt at stumping av sigaretten er lite foreneleg med meite... Det, kombinert med ei to månader gamal jente, gjer vel sitt til at fisket vert noko avgrensa. Sist i juli er eg på Sandane; følgjeleg hadde det vore moro med ei økt etter vaksen sjøaure.

Uansett; gler meg som alltid som ein unge!

Endret av Døsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.