Gå til innhold
Fiskersiden

Gaula 2009 - fangster OVER fossen (eksklusive Haltdalen)


Stinger
 Share

Recommended Posts

Gaulfossen har nå i dag vært ned på 140 tallet, men har dette resultert i noen oppgang? Det tas jo bra med fisk under fossen, og en skulle kanskje tro at resultatene skulle begynne å tikke inn også over fossen. Noen som vet noe mht observasjoner eller fangster over fossen??

Endret av Stinger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på moe-valdet siden lørdag og har ikke sett en eneste fisk.Men det skal ha gått fisk opp fossen i går ettermiddag.(Nå må de vente veldig lenge mellom vær fisk som biter på i gaulfossen,sikkert flere minutter....)

Det er tatt fisk ovenfor her også,men ikke mange.

Kanskje i kveld ...eller i morgen tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket selv rett over fossen igår ettermiddag og verken jeg eller de jeg snakket med på valdet så snurten av laks igår...men for all del, noe kan ha gått opp allikevel, men hadde vært stas å få dette bekreftet ;)

Har vært på moe-valdet siden lørdag og har ikke sett en eneste fisk.Men det skal ha gått fisk opp fossen i går ettermiddag.(Nå må de vente veldig lenge mellom vær fisk som biter på i gaulfossen,sikkert flere minutter....)

Det er tatt fisk ovenfor her også,men ikke mange.

Kanskje i kveld ...eller i morgen tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunne sagt mye om slikt fiske som kroneksempel på oppgangshindrende høl, men en skal kanskje bare la være... Tviler ikke på at de har det morsomt. Det er sikkert morsomt å jakte inngjerdet elg også...

Her er siste nytt fra islendinger som fisker i Gaulfossen. http://www.lax-a.is/news/highlights/

Ifølge de har de nå noe dårligere fiske fordi en del laks har gått fossen. Over 100 lakser på 3 dager!!! Det er som å fiske i et oppdrettsanlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er siste nytt fra islendinger som fisker i Gaulfossen. http://www.lax-a.is/news/highlights/

Ifølge de har de nå noe dårligere fiske fordi en del laks har gått fossen. Over 100 lakser på 3 dager!!! Det er som å fiske i et oppdrettsanlegg!

Laxá angling club, ja. De formidler eksklusivt fiske verden over. Bl.a Gaulfossen og Varghølen i Orkla på åpningen.

Her er listen over elver de er representert i i Norge:

Sitat fra nettstedet til Lax´a angling club:

"Join us , we have the access to the very finest fishing of Norway , 12 of the best include:

Tana River

Lakselv River

Malselv River

Beiar River

Abjora River

Namsen River

Verdal River

Stjordal River

Gaula River

Orkla River

Surna River

Numedal River"

Kilde: Lax´a angling club

Må vel snart ringe dem hvis jeg skal få tilgang på brukbart fiske etter laks i Norge?

Endret av PerU
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fiska 3 dager på Støren, uten så mye som et drag i snora. Så en 10 kgs midt på dagen 1 juni, noe som gjorde at jeg har stått på som en smed siden da... pakka sammen i går kveld, da begynte forholdene å bli velig fine..

2 av de som fiska Gaulfossen bodde på nabohytta. En Islending og en Østeriker . Var nede i kulpen å titta om kvelden den 2, de hadde da fått 38 laks i løpet av dagen, kakka en 14 kgs. Østerikern var en hyggelig kar han og kunne fortelle at igår (1ste) var det mye bedre!! Han mente at mye av laksen hadde gått fossen i løpet av dagen. Dette tviler jeg på idet vanntempen i elva sank pgav snøsmeltinga i helgen, Gaula smokka jo opp i 330 m3 pgav denne. Var vel heller mindre aktivitet i overflaten i kulpen ( jeg så vel 30 fisk oppe på de 5 min jeg sto der...) . Var vel ikke spesielt imonert over fiskemetoden idet mye blir rodd på. Fra land fisker man i en type strøm som jeg kaller bakevje ja.

Greit å snakke det litt ned så ikke missunelsen blir altfor tydelig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis laks har gått Gaulfossen nå de to siste dagene så skal det jo skje noe snart. Hvis ikke vanntemperaturen gjør at laksen ikke har gått fossen, men viser seg mindre i fosshølen og ikke biter så lett på fluene til de som fisker der. Da kan man jo gjøre den feilslutning at det er mindre laks i hølen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det verkar bara som att den är någon ströfisk som går, annars brukar det märkas mycket bättre.

Om det är samma laksar som står i hölen sedan premiern så är det kanske inte så konstigt att de inte biter lika bra som de första dagarna?

Vi får se vad som händer i den nya uken. Det är meldt varmare vaer, men det kan ju också innebära, i kombination med regn, att elva blir hög igen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det verkar bara som att den är någon ströfisk som går, annars brukar det märkas mycket bättre.

Om det är samma laksar som står i hölen sedan premiern så är det kanske inte så konstigt att de inte biter lika bra som de första dagarna?

Vi får se vad som händer i den nya uken. Det är meldt varmare vaer, men det kan ju också innebära, i kombination med regn, att elva blir hög igen.

Vad skjer? Hur ser elva ut idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:glare: Det er satt i gang action planer for å dempe/stoppe noe av fiske i Gaulfossen. Det ble tatt så mye fisk i noen døgn at det eneste en kan kalle det er dyreplageri. Det er ikke særlig lurt å sette ut 100 laks som er kjørt tomme. Det vil være fisk som ikke klarer dette. Og med slike antall så er det etter mitt syn uestetisk.

Men hva som kommer ut av dette vites ikke, men snakk om anmeldeser i en eller annen form.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Det er satt i gang action planer for å dempe/stoppe noe av fiske i Gaulfossen. Det ble tatt så mye fisk i noen døgn at det eneste en kan kalle det er dyreplageri. Det er ikke særlig lurt å sette ut 100 laks som er kjørt tomme. Det vil være fisk som ikke klarer dette. Og med slike antall så er det etter mitt syn uestetisk.

Men hva som kommer ut av dette vites ikke, men snakk om anmeldeser i en eller annen form.

Gaulfossen ved slike vannstander og tempraturer er et akvarium les oppgangshindrende høl

jeg mener bestemt att vi har en lov som forbyr fiske på slike plasser !

håper ikke de som fisker her og er stolte av sine fangster kaller seg sportsfiskere.

men det er store penger innvolvert og da settes vel loven til side.

en annen sammenlignet fiskinga med jakt på inngjerdet elg en god sammenligning syntes jeg.

er det noen som har sjekket hvorfor loven ikke gjelder her ?

nå skal sant sies att for noen år siden uten restriksjoner ble jo det meste klubba og med c&r

overlever vel noen flere en før .

men sier igjen DETTE ER IKKE SPORTSFISKE !!

mvh gaulalaks :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har kompisar på Rogstad vid Stören, de har inte sett en fena! Inte heller Raguses gäster på NFC (de fiskar ju f.eks. Bruhölen ovanför Aune), har sett noe. :glare:

en annen sammenlignet fiskinga med jakt på inngjerdet elg en god sammenligning syntes jeg.

Ikke elg, men andre dyr bedriver de ju jakt på....

Lax-A afrika jakt

Afrika

:D

Endret av olavi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er satt i gang action planer for å dempe/stoppe noe av fiske i Gaulfossen. Det ble tatt så mye fisk i noen døgn at det eneste en kan kalle det er dyreplageri. Det er ikke særlig lurt å sette ut 100 laks som er kjørt tomme. Det vil være fisk som ikke klarer dette. Og med slike antall så er det etter mitt syn uestetisk.

Men hva som kommer ut av dette vites ikke, men snakk om anmeldeser i en eller annen form.

...og hvem tror at det ved båtfiske med flue (eller hva som helst) kun krokes i munnviken og 100 % C&R - hallo? Hvor mange var kroket dypt? Under båtfske med flue er i alle fall mange av mine kroket farlig nær områdene i kjeften som er rikest på pulsårer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte samme historie fra flere hold i dag, dvs at det blir anmeldelse...men vet samtidig ikke mer enn "snakk" fra fiskere...

:angry: Det er satt i gang action planer for å dempe/stoppe noe av fiske i Gaulfossen. Det ble tatt så mye fisk i noen døgn at det eneste en kan kalle det er dyreplageri. Det er ikke særlig lurt å sette ut 100 laks som er kjørt tomme. Det vil være fisk som ikke klarer dette. Og med slike antall så er det etter mitt syn uestetisk.

Men hva som kommer ut av dette vites ikke, men snakk om anmeldeser i en eller annen form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å komme seg ut de som fisker over fossen også!! Prøvde en tur igår kveld - fikk ingenting, men så/hørte i alt 4 laks bli tatt på noen kveldstimer på valdet mitt og på andre siden av elva. Dvs det er i gang for alvor... Tipper det tas noen laks på Støren i dag! MEN...laksen virker å gå tregt i det kalde vannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å komme seg ut de som fisker over fossen også!! Prøvde en tur igår kveld - fikk ingenting, men så/hørte i alt 4 laks bli tatt på noen kveldstimer på valdet mitt og på andre siden av elva. Dvs det er i gang for alvor... Tipper det tas noen laks på Støren i dag! MEN...laksen virker å gå tregt i det kalde vannet...

Perfekt! Ser også på laksebørsen at det tas laks på Rognes

Endret av Green Highlander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.