Gå til innhold
Fiskersiden

På jakt etter karuss


Gismervik
 Share

Recommended Posts

Det var ikke så mye vind i dag så jeg tok turen til Løkjavatn i håp om karuss-

84732_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/34046/84732.jpg

Tror ikke maisen hadde kommet til bunnen før denne karen fikk lyst på mais.

84733_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/34046/84733.jpg

Det var lite karuss å se, men fra klokka 21.00 ble det perfekte forhold.

Småauren jobbet febrilsk med å snapp i seg døgnfluer, og jaggu var det liv i duppen også.

Karussen vimset nok rundt å spiste mais uten å ta den "min".

Det positive i dag må være at tempen i vannet har nok steget noen grader siden sist gang jeg prøvde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er alltid ein viss flaks ute å går når det gjeld fiske, Ola, men behovet for flaks minker når forholda spiller på lag med fiskaren. Du veit når forholda for karussuksess er der, men du kan ikkje venta. :) I fjor var det jo skamvarmt fyrste veka i juni, medan det i år var kaldt, bortsett frå nokre dager i pinsen. Varmen kjem nok snart, og då auser du dei på land... :blush:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Det er alltid ein viss flaks ute å går når det gjeld fiske, Ola, men behovet for flaks minker når forholda spiller på lag med fiskaren. Du veit når forholda for karussuksess er der, men du kan ikkje venta. :) I fjor var det jo skamvarmt fyrste veka i juni, medan det i år var kaldt, bortsett frå nokre dager i pinsen. Varmen kjem nok snart, og då auser du dei på land... :D

Forholdene var bra på søndag, men problemet er nok at det ikke ha vært noen varme dager/uker til nå.

Karussen er tross alt en varmekjær fisk, så med 12-13 grader i vannet går den ikke bananas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se vekk fra at jeg plutselig dukker opp i dette vannet hvis forholdene skulle bli bra. Stiller du som guide?

Kan skjønne d, Øystein.

Jeg ville nok ventet til tempen hadde steget noen grader, det er enda litt kaldt for storfangster :)

Jeg kan informere om forholdene etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jo da, noen er tatt, men flaks er flaks... :D

Etter to blanketurer kan jeg ikke legge meg ned for å grine heller, jeg og flere med meg har hatt noen blanketurer opp igjennom årene.

Skal nok få fylt opp bloggen til Ståle med noen eksemplarer i år også :)

3 fisk på 3 turer i mai er ikke flaks.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt :)

Hva mener du at det betyr at du har fora i mai, når jeg fisker i slutten av juni ?

Å fore i Løkja har nada for seg, så lenge fisken beviselig oppholder seg på plassen uansett, og spiser det vi fisker dem med. At man "punktforer" litt mens man fisker er jo så. Men foringskampanjer her har lite eller nada for seg

Men, om du vil forsette å fore - så gjerne for meg. Men ikke krev cred for det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.