Gå til innhold
Fiskersiden

På jakt etter karuss


Gismervik
 Share

Recommended Posts

Foring i Løkja er bortkastet energi :blush:

Kenneth og de fisker vel forøvrig fremdeles på pønkerswimmen, som er ett lite stykka fra hvor du fora :lol:

Gnnnrrrff...

Hadde ikke punkeswimmen og stolpeswimmen blitt foret så jevnt og karussene så trygge på mais etter innsatsen til bla KIS, så hadde ikke disse plassene vært så hundreprosent som de er det meste av sommeren. Og du hadde neppe kunnet tusle opp på formtoppene og plukke deg en fisk og to.

Tanke-eksperiment: Hvor mye fisk hadde du fått om du gikk å satt deg i motsatt ende en kveld? Hmm? Jeg tenker at det hadde du ikke engang giddet. Så foringen på nevnte swimmer er ikke bortkastet, den har derimot gjort den helt store forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt :blush:

Finn en plass det faktisk er mulig å fiske på, så skal det nok hales fisk - med minimalt med foring (dvs kun lett foring mens man fisker)

Grunnen til at man får fiske der, er at det ER fisk der (fra før foring)

Foring ble jo testa på mindre egna steder i begynnelsen, uten at det akuratt ga de helt store aha-opplevelsene ?

Dette vannet vil levere fisk i hele vannet - det gjelder bare å finne steder som det lar seg gjøre å fiske på. Jeg har vel faktisk testa flere plasser i det vannet etterhvert, uten at jeg har funnet noe bedre egnet sted å fiske enn hvor vi fisker nå. Og ikke minst, så ligger nå Stolpeswimmen veldig, veldig hendig til da - kontra f.eks motsatt ende av vannet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min oppfatning et sted midt mellom synspunktene i munnhuggeriet til Thor og KIS.

1. Foring har nok medført at fisken spiser agnene våre i større grad enn da vi først begynte å fiske her.

2. Hvor en forer en uke før fiske tror ikke jeg heller har noe som helst å si. Jeg fisket et helt annet sted i vannet og det ga meg fisk tre kvelder på rad uten foring i forkant.

Forøvrig hadde vel ikke særlig mange vært og fora når de første fiskene kom på land i mai? At vi fikk tre fisk denne dagen henger nok også sammen med flotte forhold ellers, ikke bare foring. La oss nå likevel fortsette foringene da jeg føler meg relativt sikker på at det har noe for seg med tanke på å holde karussene på "rett diett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.