Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor kjøpe kort Bjerkreim?


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Gjedrem Camping, Coop Bjerkreim og mener det er en kortselger nede ved vinningland og tror du tenker på esso vikeså. Dårlig med bensinstasjoner på vinningland. Vær obs på at sone 3 er blitt delt opp. Øst sida fra Jorunsvingen og nedover er nå 3b, til min store ergelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så seint i sesongen er det fisk over så og si hele elva. Sone 3 er jo den lengste sonen og prisen er den samme på den som for 1, 2, 4 og 5. 4 og 5 er man nok ganske alene og der er elva veldig liten da det er mere sidevassdrag. Vann er jo alltid en fordel, over sånn ca 50kubikk mener jeg å huske går fossen for stor til at laksen finner trappa og det kommer lite ny laks opp, men den som står der vil jo flytte på seg. Har fått laks der på juniflom og lita august elv. Man må bare tilpasse fiskedøgnet etter vannføring, er det lite vann og høy temp må man fiske natt/tidlig morgen før sola varmer opp vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så seint i sesongen er det fisk over så og si hele elva. Sone 3 er jo den lengste sonen og prisen er den samme på den som for 1, 2, 4 og 5. 4 og 5 er man nok ganske alene og der er elva veldig liten da det er mere sidevassdrag. Vann er jo alltid en fordel, over sånn ca 50kubikk mener jeg å huske går fossen for stor til at laksen finner trappa og det kommer lite ny laks opp, men den som står der vil jo flytte på seg. Har fått laks der på juniflom og lita august elv. Man må bare tilpasse fiskedøgnet etter vannføring, er det lite vann og høy temp må man fiske natt/tidlig morgen før sola varmer opp vannet.

Hei Holmen!

Takk for gode tips :(

Da skal jeg se om det ikke blir en liten tur til bjerkreim i begynnelsen av august! Hvordan er størrelsen på fisken? Regner med at det er mye smått? Hvordan er fisket i f.eks Lierelva i august i forhold til Bjerkreim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lierelva er veldig avhengig av vann, og er en liten forskjell på fisken. Bjerkreimselva har smålaks med snitt på ca 2kg og Lierelva har SØ med snitt på ca 1kg. Jeg har alltid dratt til Bjerkreim som en tur, bor jo rett ved Lierelva så er ikke så "eksotisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.