Gå til innhold
Fiskersiden

laks 12,5 kg karmøy


danielsen
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde gleda meg sinsykt til elvefiske skulle starte i gjenn og jeg skulle begynde sessongen i etne med 1 døgn sone 1b ettefølgt av 1 døgn sone 15 for så og ha et døgn i sone 2+1b. Etter 3 døgn med fiske i etne elva og noe fattigere reiste jeg hjem for og ha en kveld med fruen. Søndags morgen da fruen gikk på arbeid tengte jeg at jeg kan ikke gi meg så lett :) Jeg fant ut jeg skulle besøke en av mine gamle stand plasser litt sørvest på karmøy der jeg viste en tysker som jeg fiska laks i lag me mange år tidlige stod.

Jeg ringte fikk informert at det var fint ver og blangt hav men at han hadde stått en uke uten laks :( Det så mørkt ut men jeg tengte jeg jallefall kunne hilse på gjengen og fant frem en boks med vikingsilda jeg kjøpte i vinter og 12,5 fot 5-25gr nexave stanga og gikk ut på det lille neset. Det var fireline på snella så jeg ville knytte 0,28mm fluorcarbon på enden noe som ikke er så lett for en som ikke kan knuter og har tre never, så det enda med en halveis hjemmelaga knute. gikk stilte meg lengst inne på neset og langa uti en 18gr blå vikingsild. etter ca 7 kast smeller det på, jeg tenker 5-6kg noe som viser seg og ikke stemme etterhvert som tiden går og går og laksen består den kommer inn i taren for så og frese ut et stykke for så inn i gjenn. svetten pipler og jeg står smånervøst og holder i stanga som jeg vet har en noe klein orginal krok, en enda kleinere sen i enden for så og toppe hele driten med en knute som jeg fant på i farten. Det var på grensa til at det ikke var morsomt en gang. Men etter 20-25min kommer den endeligen seilene inn i den digre tyske håven og veier ikke mindre en 12,5 kg noe som er stort for en stakars vikedals fisker som ikke har fått laks på over 6kg før :)

85010_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/34148/85010.jpg

85011_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/34148/85011.jpg

måtte ta med bilde av min far og laksen da det ble det beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

tips til dere som ikke er fornøyde me fiskevatn.no bruk Photobucket

flott fisk. Mannen som holder fisken er da en hyggelig mann jeg ofte traff i åmselva..

Ja han går mye der og mimrer om gamle tider da det fantes fisk i oms elva. synd den tiden er forbi ;( håper fortsatt du vill avsløre hav abbor plassen din rune:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.