Gå til innhold
Fiskersiden

Aure fiske på karmøy


Richard Kolbeinsen
 Share

Recommended Posts

Fikk en hyggelig telefon fra Roar, som med delte at han var på vei til øya, Han ønsket og komme seg opp til noen små vann og se om ørreten var hjemme. Siden det er svært lenge siden jeg har testa disse vannene,var jeg ikke vanskelig og be. Satte kursen opp i heia og kom frem til pytten.Det blåste liten kuling

Så fiske med 4/5 # stang med 4 DT var ikke det letteste.Flua ble valgt ,den som er første valget er redtag.

Det gikk ikke så lenge før første fisk var borti ville den henge ?Nei... etter et par luginger hang den endelig liten tapp på snaut 100g.Roar med sine 7 mils sko trasket raskt rundt vannet han mistet en pen før han satte av gårde til neste vann. Beveget meg sakte rundt pytten og fikk 2 til største på ca 300g. Flyttet meg etter roar som hadde klart og lure seg en litan rakker.Etter en stund gikk vi opp i Himra Der drog jeg 3 i rask rekkefølge roar fikk 1 . Fant ut at vi ville prøve ett av vannene vi paserte på vei opp her fikk jeg en liten tapp. Vannene var gjenngrodd med vannliljer så fisket var ikke lett ,men morsomt og få luftet seg litt.

Takker roar for hyggelig tur.

Ja jeg tok noen bilder kansje de blir lagt ut senere vis jeg får tid........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs at du(Richard) og Roar var i Grodavatne eller Rossavatn..???

Kan bare tenke meg det siden det var snakk om småfisk

Det er mye som tyder på at det ikke bare er småfisk i vanna rundtom... Men kanskje ikke rart man har fått noe alle de åra man har fiska og garna der da de verken tar RedTag, Spesial 42 eller går i garn

http://storfisker.no/Forum/viewtopic.php?f=72&t=1454

EDIT: Fått tilbakemedling på at man må være innlogget for å lese linken over.

Det som står i linken som er relevant for denne tråden er at det er karpe i Grodvannet på KArmøy, største fisk antatt 5kg og opphav usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som tyder på at det ikke bare er småfisk i vanna rundtom... Men kanskje ikke rart man har fått noe alle de åra man har fiska og garna der da de verken tar RedTag, Spesial 42 eller går i garn

http://storfisker.no/Forum/viewtopic.php?f=72&t=1454

EDIT: Fått tilbakemedling på at man må være innlogget for å lese linken over.

Det som står i linken som er relevant for denne tråden er at det er karpe i Grodvannet på KArmøy, største fisk antatt 5kg og opphav usikkert.

Dette er merkelig! Har fisket det tildels mye, ikke sett en eneste en og ikke noe små fisk eller annen antydning uten om små ørret....

Javel, er dette 100% bekrefta nå altså? Er jo amnge årn siden ejg ahr fisket der etter mars/april (første auren for året turen min) men nå spørs det om jeg ikke må opp og ta noen turer gett....

Kutt ut flaska før du skriver

:D;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - Richard, det kan bekreftes at det er bekreftet.

Har jo i likhet med både deg og KIS noen timer der oppe uten å ha sett noe, men det har jo som KIS skriver ikke akuratt vært i primetime for at karpene viser seg...

Så finn frem dupp og mais, evt boilies og prøv lykken - heteste tipsene vil vel være i retning speiderbrygga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.