Gå til innhold
Fiskersiden

Bruddstyrke


BNH
 Share

Recommended Posts

Ser at det er stor forskjell på oppgitt bruddstyrke på mono sener. Alt fra 2,2 kg til 3,8 kg for o,18 mm. Er det noe som har testet den reelle bruddstyrken på sener. Og er det så stor forskjell. Kjøpte DAM ultra strong sene nå nettopp (veldig lite utvalg i butikken) Noen som har kjenskap til denne. Skal brukes til lett spinner,sluk og mark fiske.

Noen som kan berolige meg for jeg stikker til skogs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er blitt kjørt flere tester av sener i Alt om Fiske.

De gjør det med jevne/ujevne mellomrom. Det er sjelden at senene holder 100% av det de har oppgitt, men ofte over 90%.

2,2 kilo holder i massevis til lett spinner, sluk og mark. Fisken veier mindre i vann enn på land, så du kan fint kjøre en tyngre fisk enn hva bruddstyrken på senen er om du bruker bremsen på snella rett.

Det er først når du setter deg fast i bunn at du ryker.

:D

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en test i AOF for en tid siden. Den sena som kom best ut var Sufix DuraFlex. Har kjøpt den selv og er kjempefornøyd. Trilene senene viste seg å være en god del tykkere enn oppgitt, og de hadde itilegg lavere bruddstyrke...Dam sena du har kjøpt tror jeg lå på det jevne. Den funker sikkert bra :D En ting som testen ikke målte så godt er hvor stiv sena var og minnet. Det er også viktig å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.