Gå til innhold
Fiskersiden

Fargevalg på SØ fluer


robertar
 Share

Recommended Posts

hei... jeg og en kompis var ute å fisket sjøørret på en av favoritt stedene mine, Temperaturen i vannet var mye kaldere enn hva det har vært tidligere mens jeg har fisket. Jeg brukte en sånn grønn oliven Killer flue. Han fisket med en rosa zonker. og fikk fisk og hadde fler etter. Hvilken farge funger best i kaldt vann, tidlig osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler at hvite fluer gir mest året rundt, men at enkelte dager er orange fluer suverene. kommer litt an på mattilgangen og. når tobisen går i stim er det naturlig med en tynn, hvit fiskeimitasjon, mens når brislingen er der må du ha en mer oval form på flua.

orange er godt på vinteren når fisken må trigges.

tabellen til Laksefiskeren er grei å følge. ligger mye forskning bak fargekartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av aej

NB: Fiske veldig sakte![ ;) ]

I strongly disagree! Dette KAN være løsningen enklete ganger, men erfaringen tilsier at brukbar fart funker året rundt. Har vært borte i fisk selv i den kalde årstiden som jeg på neste kast har speedet opp inntrekket skikkelig og PANG!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

sitat:Opprinnelig postet av aej

NB: Fiske veldig sakte![ ;) ]

I strongly disagree! Dette KAN være løsningen enklete ganger, men erfaringen tilsier at brukbar fart funker året rundt. Har vært borte i fisk selv i den kalde årstiden som jeg på neste kast har speedet opp inntrekket skikkelig og PANG!...

Enig med Espen her! Har opplevd flere ganger at det å trekke inn for harde livet gir fisk. Stanga under armen og trekk inn som f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.