Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskebriller


Ørretsjefen
 Share

Recommended Posts

Skal kjøpe meg nye fiskebriller. Har ikke så mye erfaring med briller bortsett fra at lånte briller har skaffet meg en laks eller fem ekstra og en ørret eller to.

Tenker å kjøpe OK allroundbriller til ferskvannsfiske under varierte værtyper. Problemet er hvilke farger jeg skal velge på glassene? Gule? Grå? Kan noen hjelpe meg.

Disse kan fåes på tilbud:

http://www.elbe.no/Produkter/Solbriller

Hvilken modell ville dere gått for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gult der. Passer best til flatt lys, gåvær. Gir bedre kontrast. Ville valgt en annen glassfarge hvis du skal ha en brille. Kjøp ikke på postordre/nettet hvis du ikke har prøvd brillene på forhånd. Er den ikke behagelig å ha på blir den ikke brukt. Husk at brillene er ikke bare til å se bedre, men for å beskytte øynene. Snakker av bitter erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meg selv elsker briller med lys brun/kopper farge, fremfor gule eller sorte!! Disse har fremhevet fisk godt for meg, og jeg har spottet noen fisk i mitt liv. Har prøvd en del, men kommet frem til at dette er go' fargen for meg ihvertfall. I gråvær er nok gule noe bedre, men ikke så ofte det er gråvær på sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.