Gå til innhold
Fiskersiden

Nybegynnersett


Fjellørret
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Vil kjøpe meg et sett til ferskvann. Det er vel hovedsakelig abbor og ørret jeg fisker etter.

Fra før av har jeg en billig allround-stang til 299,- så jeg kunne tenke meg et rent ferskvannssett.

Jeg har sett litt på denne;

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=65481]/url]

Ser den pakken grei ut? Kom gjerne med andre anbefalinger. Helst ikke over den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I den prisklassen ville jeg heller gått for:

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=50500#

Settet koster det samme, du må riktig nok ut med litt ekstra siden du ikke får med sene eller 3 spinnere, men til gjengjeld får du etter min mening den beste snella i den prisklassen. Jeg kjenner ikke stangen i settet ut fra personlige erfaringer, men vil tippe Berkly stanga er hakket vassere.

Jeg ville likevel prioritert snella, og heller om nødvendig kjøpt en bedre stang en gang du kom over et tilbud. Det er fint mulig å komme over kjempekjøpt til få hundrelapper utenfor sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

berkley stengerne er helt fine de.. har en del selv og synes de er fine.. de fleste i de små vekt klasserne har full aksjon og er ganske myke, hvilket da forringer kaste evne litt, men til ørret og abbor trenger man som regel ikke og hive sluken så langt. shimano derimot er også kjempe fine stenger, har en del av disse også, de er litt mere progressive, stive motsatt berkley, og kaster bra. jeg ville gått for settet som FMH linker til over. det med tanke på snella og den korte transport lengde på stanga og ikke minst prisen, nesten halv pris. du for en litt lengere kaste lengde og et sett som holder leeenge, Berkley stanga holder lenge den oså, men resten av settet til xxl ville jeg ikke tatt :D

Velkommen til forumet, håper du finner vei herinne :D

Endret av marc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.