Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskekajakk Native Ultimate


bvihovde
 Share

Recommended Posts

Driver å skal selge min havkajakk (Nelo amassalik) til fordel for en rekreasjonskajakk.

Er fristet av fiskekajakken Native ultimate 12, men ser at den også kommer i en 14,5 fot utgave.

Noen som har enten 12 eller 14,5 foteren og kan si noe hvilken en bør gå for, eventuelt om det er en annen kajakk som heller bør vurderes??

Blir nok absolutt mest padling innaskjærs eller på vann tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å skal selge min havkajakk (Nelo amassalik) til fordel for en rekreasjonskajakk.

Er fristet av fiskekajakken Native ultimate 12, men ser at den også kommer i en 14,5 fot utgave.

Noen som har enten 12 eller 14,5 foteren og kan si noe hvilken en bør gå for, eventuelt om det er en annen kajakk som heller bør vurderes??

Blir nok absolutt mest padling innaskjærs eller på vann tenker jeg.

Jeg ha prøvd 12"ern, grei balje. Å kalle det kajakk synes jeg er litt feil. Siden det eneste som skiller den fra en kano er åren, og kjølen.

I sterk motstrøm eller vind så er ikke 12" så veldig retningsstabil, og hvis man da tar en kjapp stopp i padlingen mens man fikser snøret, da snur den glatt.

Men den er god å padle i , sitter godt og har nok av plass for bein og utstyr.

Er litt skeptisk til hvordan det er å velte i en slik. Bør nok investere i en grei pumpe.

Søk litt på "fiskekajakk" på forumet, så ser du bilder av min Malibu og en Nativie 12".

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha prøvd 12"ern, grei balje. Å kalle det kajakk synes jeg er litt feil. Siden det eneste som skiller den fra en kano er åren, og kjølen.

I sterk motstrøm eller vind så er ikke 12" så veldig retningsstabil, og hvis man da tar en kjapp stopp i padlingen mens man fikser snøret, da snur den glatt.

Men den er god å padle i , sitter godt og har nok av plass for bein og utstyr.

Er litt skeptisk til hvordan det er å velte i en slik. Bør nok investere i en grei pumpe.

Søk litt på "fiskekajakk" på forumet, så ser du bilder av min Malibu og en Nativie 12".

Definisjonen på kajakk har jeg ikke kontroll på, men synes layouten på Native'n virker svært så hensiktsmessig. Vet helt sikkert at det ikke kommer til å bli padling i sterk vind, høye bølger eller øs-pøs-regnvær, så da er det bare greit at den er åpen.

Ville tippe at en velt med denne blir som å velte med kano...eller vilken som helst annen fiskekajakk en sitter nedi siden noe form for spruttrekk ikke vil bli brukt...tipper en bøtte er mer hensiktsmessig en ei pinglete pumpe :closedeyes:

Fant bilde av malibuen. Ser litt utsatt ut oppå der - blir det mye skvett eller vann i båten (vet den har sikker flere drenhull- men blir jo våte klær/utstyr før vannet renner ut)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.