Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefiske Familiedag I Leirfossen Nidelva 22.08.2009


Kay-Arne Olsen
 Share

Recommended Posts

Hvordan gikk dette? Var det noen som fikk fisk?

Jeg hadde med familien dit, og syntest det var et flott arangement. Var veldig mange håpefulle som med stor iver forsøkte å kroke storlaksen.

Hadde sjansen selv til å kroke storlaksen da en stor kroklaks bråsnudde rett bak sluken min helt inne ved land. Og dattera lurte på hva den store skyggen i vannet var for noe.

Skulle gitt mye får å fått den når først hele familien er med på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt 4 stk laks 5,5 2,85 kilo samt at to tolvåringer fikk sin hver sin kiloslaks og det var moro, var faktisk flere unger som sto pal og dunka sluk og mark i 6timer. hørte flere unger som sa, Pappa, når ska vi dra hit i mora :) Moro med slike dager der barna kan få prøve på fiske, tror det i allefall ble to nye laksefiskere i de to som fikk laks....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Eit flott tiltak som burde vore obligatorisk i alle elver. På denne måten vil nye , unge petribrødre/søstre verta inspirert til å fortsetta med sportsfiske, og enkelte kjerringer få augo opp for kva gubben fabler om. :wub:

Amen!

Kjempetilbud!!

Burde være en familiedag pr. måned, eller noe lignende som "Fossekallen" (handicaplag hvor endel personer får tilbud om rodøgn i Nidelva- med durkdrevne guider..) , slik at barn under eks. 16 kunne fått tilbud om skikkelig fiske...så får en hektet flest mulig av den oppvoksende generasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hekta bare av å læs forumet æ. :D Har itj prøvd laksefiske sjøl lengang. hehe ^_^

Men neste sommer, da bør laksen passe seg...... :D

Slik snakker en ekte laksefisker :D

Jaja, vi prøvde å snakke deg til fornuft, ungdomstida først, fly litt etter dumme jenter og sånne ting. Og få seg arbeid. Men, men, vi kjenner lusa på veggen :lol:

Kjenner meg godt igjen da jeg var like ung, men jeg drøyet nok en god stund før jeg skjønte at det gikk an å fange en storlaks. Men på den tida var jo de fleste ganske så underutviklet, vi hadde ikke den tilgangen til info som idag. Drøyde vel lenge synes jeg før jeg startet med denne galskapen :P

Trodde jo at det bare var tullinger som giddet å stå ved ei lakseelv å fiske seg halvt ihjel. Og det er en sannhet med visse modifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik snakker en ekte laksefisker :lol:

Jaja, vi prøvde å snakke deg til fornuft, ungdomstida først, fly litt etter dumme jenter og sånne ting. Og få seg arbeid. Men, men, vi kjenner lusa på veggen :D

Kjenner meg godt igjen da jeg var like ung, men jeg drøyet nok en god stund før jeg skjønte at det gikk an å fange en storlaks. Men på den tida var jo de fleste ganske så underutviklet, vi hadde ikke den tilgangen til info som idag. Drøyde vel lenge synes jeg før jeg startet med denne galskapen :D

Trodde jo at det bare var tullinger som giddet å stå ved ei lakseelv å fiske seg halvt ihjel. Og det er en sannhet med visse modifikasjoner.

Blir nok lei etter noen sesonger. Etter at jeg fyller 16 og må betale selv ii nederste deler av nidelva finner jeg fort ut at med kortutgifter har jeg ikke råd til unødvendig fiskestæsj mer!!! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send deg PM veg!

En liten Julegave fra meg vis du skule takke ja! send meg en PM så avtaler vi nermere dato i juli og august. Ps! "julegave" fra FS også,uten dem hadde vi ikke vistom en ivrig "ungsploe" meg inntresse for div fiske.

Hold deg inn meg gamle "rever, "oppdrett" å vanlige ;) så kan du spare deg mange år meg egenlæring og ikke minst dyre "lete turer hit og dit" spenende og lærerikt det, men når du blir så gamel at du kan ta bil fatt, har du evt allerede (mye) tillært kunskap om fiske,redskap og ikkeminst "læsing" av elv,høler,strømmer,brekk osv osv, slik at oppdagelses turene som er viktig i den alderen kansje gir fangster fra dag en og ikke dag 332 :) ? Hvem vet... men en slik start som du kan få på din laksefiskekariere tror jeg ikke mange "BY" gutter kan regne med og få, vis flere av forumes brukere lover det de har gitt utryk for...

Stå på og spikre datoer for dine guidete turer alerede senest i mai, laksefiskere glemer fort når sesongen starter :)

Hisen Kay

Endret av Olsen77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.