Gå til innhold
Fiskersiden

sjøkreps


villlax
 Share

Recommended Posts

Mudder og sandbunn på 50-120/140 meters dybde (også endel lokale forskjeller her)

påtreffes ofte midt i grunne fjorder, evt skråningen fra ei grunn vik til en dypere fjord.

agn er fisk.

kan med fordel bruke en tuppervareboks med hull i, så slipper en lettere unna eventuell slimålproblematikk..

lars-ivar

(nb, kan skaffe krepseteiner om du trenger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trenger ikke være råten fisk. teinene koster fra 200 og oppover hva jeg vet. skate er et suverent agn etter krepsen. du bør ha en del teiner ettersom du alldrig får noen store antall i hver teine. teinene kan gjerne stå i et par dager.

Blir det da halvråtten fisk eller fersk?. Er det sessong hle året?Pris på teiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du må bare prøve og prøve!

Jeg har 15 teiner i en lenke. har satt de fra 100 til 190 m. Noen ganger får man mye men "små", andre ganger få men store og atter andre kan man bomme fullstendig.

Av agn funker alt fra kattemat på boks til fisk av ymse slag.

Min rekord er 11 kreps i ei teine og 5 kg totalt på de 15 i et hal. Ikke sett dette dersom du ikke har hjelp til å trekke. Dette kan være bly tungt!

Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.