Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til valg av stang?


halvor fridtjof
 Share

Recommended Posts

Hei,

skal kjøpe ny stang og trenger litt tips.

Vil ha en stang som ikke er så lang, maks 8 fot, men min snelle (penn slammer 260) skal passe på den, og så den må tåle slukvekter ihverftall opp til 20 gram, men gjerne takle 5-6 grams også. skal bruke stanga i sjøen og ferskvann , mye fra kajakk. har en mindre stang til det lette ferksvannsfiske.

Noen som har noen stenger å anbefale? ( gjerne noen som finnes i en butikk i oslo så den kan beskues..)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bruke stanga i sjøen og ferskvann , mye fra kajakk. har en mindre stang til det lette ferksvannsfiske.

Hei,

Iogmed at denne skal brukes mykje fra Kajakk drister eg meg frampå med ett forslag som eg kan bli hudfletta for.

Eg har alltid vore veldig skeptisk til teleskop stenger sjølv, og har heller ingen, men etter å ha prøvd Shimano Speedmaster teleskopstanga i 5-20 gram som en kompis har kjøpt, så ser eg ikkje vekk frå at denne kan være aktuell.

Han kjøpte den for å bruke den blandt anna i kano, og er strålende fornøyd. veldig lett å slå opp og sammen mens man sitter i kajakk/kano. samt at den kaster forbausende bra.

Eg har sett stanga på Gero på Lillestrøm, som er 11 min med tog og 3 minutt gange fra Oslo S.

kanskje værdt ett forsøk?

ha en strålende dag.

Jan Petter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I båten er min favoritt (lettspinnstang) en beastmaster 8' 5-20g. Den tåler litt røff bruk, er lett og smidig, en kastekanon i den øvre delen av registeret (18-22g), og morro å kjøre fisk på. Prisen er jo behagelig også. Kjøpte min på Nordisk fiskeutstyr på Lysaker, men tipper denne er å finne flere steder.

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I båten er min favoritt (lettspinnstang) en beastmaster 8' 5-20g. Den tåler litt røff bruk, er lett og smidig, en kastekanon i den øvre delen av registeret (18-22g), og morro å kjøre fisk på. Prisen er jo behagelig også. Kjøpte min på Nordisk fiskeutstyr på Lysaker, men tipper denne er å finne flere steder.

enig i denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtfolk

Takk for gode tips.

Det blir nok en shimano ja. skal sjekke ut både den todelte og den sammenleggbare.

nå har jeg snart ingen unnskyldning til å ikke komme hjem uten fisk mere...

Jeg anbefaler også å teste Berkley. Jeg liker Series One. Godt egnet til både saltvann og ferskvann.

http://www.villmarksbutikken.net/BERKLEY+SERIES+ONE+SKELETOR.d2Y-18UlNO38pBp7q5B8Nxh0xE2N13PYpwlDO3I.ips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.