Gå til innhold
Fiskersiden

Kæmpelaks i Storåen, Danmark


 Share

Recommended Posts

Gytfiskfanging i Storåen

En kompis på midlertidig studieopphold i Danmark sendte meg denne linken....han sto like ved og kikket på seansen mens den pågikk.

Store lakser i disse små åene!

Følg spesielt med etter få sekunder i videoklippet, da megalaksen viser seg foran kameraet. Denne fikk de visst ikke fanget, og folk mente visstnok at den kunne være borti 30 kilo!

Døm selv!

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin laks, men jeg kan umulig tro at det den der veier 30 kilo. nærmere halvparten er mitt anslag. jeg synes også det kan se ut som en hunnlaks, og de blir jo ytterst sjelden over 20 kilo. men for all del, mye mulig jeg tar feil:)

Vanskelig å si ja....men jeg synes den minner mest om en hannlaks mtp fargespillet i drakta....tipper ca 20-22 kilo hannlaks som er oppe og gyter for første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig branne var det ihvertfall, og det er bra fart på den. Utrolig at de tar så mye svær laks i disse små elvene i Dk. Men dansker og kultivering, det gir nå resultater.

Ja, Tor, dei legg ned eit formidabelt arbeid for å ivareta stammene sine, dei har og igjenninnført laks i elver som på 60-70-tallet var tomme for laks og tildels sø. Men så har dei heller ikkje onæringa som forbannelse.... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, men siden dette er fisk som skal strykes så betyr jo det at fisken er i gytedrakt, og jeg synes den er for lite fargesprakende i forhold til det. Jeg synes den ser mer ut som en brunørret enn en rød hannlaks i fargespillet. samtidig ser jeg jo at jeg har flertallet mot meg her:)

Vanskelig å si ja....men jeg synes den minner mest om en hannlaks mtp fargespillet i drakta....tipper ca 20-22 kilo hannlaks som er oppe og gyter for første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.