Gå til innhold
Fiskersiden

Fisketur for ungdom


Ole Magnum
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg er leder i en ungdomsgruppe i NJFF regi og planlegger en fisketur i vinterferien som pleier å være i slutten av februar. Det som er problemet vårt er at vi holder til i Østfold å der er det dårlig med is på denne tiden av året (i de siste åra har vi så vidt sett is som holder en voksen mann). Vi har vært å fiska endel i rødberg og omegn så vi vil prøve noe nytt i år.

Det vi lederne har planlagt så langt er å reise med NSB å ta taxi derfra og ut til, eller i nærheten av vannet. Helst ikke timesvis med Taxi da budsjettet er trangt. Gangavstand må ikke være mer enn at 3 ledere kan bære en DIGER lavo med ovn i et lite stykke, men vil ikke ha vannet vis a vis E6 eller den type vei. Dere veit sikkert hva jeg mener :)

Vi ønsker å fiske etter ørret/røye, men det gjør ingenting om det er abbor der eller annen type fisk. Hovedmålet er vel at det fins fisk der, men det beste er helts ørret/røye.

Er det noen vann som er gangbare å dra til for en gjeng som dette? og hvor ligger dette.

Takker for evt svar som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Ole Magnum.

Dette tipset er sikkert ikke av de mest spennende, men jeg tror absolutt at det kan være aktuelt for en gjeng som dere hvis dere ikke har for stor krav til størrelse.

Ta toget inn til Sentralbanestasjonen i Oslo, og sleng dere på toget til Jaren/ Gjøvik, og gå av rett utenfor Oslo, nærmere bestemt Movann. Toget stopper ved vannkanten.

Et passe stort vann for en gjeng som dette vil jeg tro.

Der er det mye ørret, men jeg tror du skal lete lenge etter de store.

Endret av Bad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bad2, men du har flere valg med det tåget.

Harestuavannet (stryken/harestua st.)og Jarenvannet (Gran/Jaren st.) er også meget nærme tågstasjonene.

Fiskearter er Abbor sik og gjedde, og noe ørret i Harestua.

Hvor mange er dere, og når. Har andre forslag også, men send meg pm

Tørrflua

Endret av Tørrflua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.