Gå til innhold
Fiskersiden

Marflorøye!


Rigor Mortis
 Share

Recommended Posts

Idag åpnet det seg en mulighet til å stikke på isen når sjefen og ungeflokken absolutt skulle i svæmmehallen og svelge klor. Jeg er offisielt allergisk mot klor, men det er nok noe overdrevet... ;)

Idag var jeg ihvertfall allergisk, og kjente at det begynte å klø ved tanken på å oppsøke Husebybadet.

Selvfølgelig klødde det enda mer ved tanken på en isfisketur, men det er vel neppe allergi...

Ankom vannet litt over kl 11, og beynte å sikte meg inn på godspotten. Litt vanskelig å finne tilbake nøyaktig hvor en har hatt hell tidligere, men det ble borret og loddet dyp inntil jeg var sånn ca fornøyd.

En time gikk uten en dritt å kjenne. Da var det klart for kaffetrikset.

Alltid når jeg skal skjenke kaffe og gumle sjokkis så skjer det noe under isen. Det slår aldri feil.

Det holdt på slå feil idag, men etter kaffekopp nr 2 så rykket det i stikka mi.

Fin steikfisk!

Trua gikk i taket, det var den riktige sorten, gjeldfisk type blankrøye med rosabuk, men størrelsen var litt under pari.

Etter et par forsiktige napp den neste halvtimen, kjente jeg mystiske drag i stikka. Hmmm....

Halvkilos+ sorten?

Jeg dunket et par ganger i bunnen og ristet forsiktig på blinken.....og fikk svar fra dypet med en gang.

Snart lå det en fin røye på isen, akkurat en slik en jeg kom for å hente.

Koordinatene på hullet ble sporenstreks lagret på min flunkende nye Oregon 550, slik at jeg finner tilbake igjen ved en senere anledning. Det må vel være smart? :(

En kjapp sjekk av magen når jeg kom hjem avslørte stappfull mage, der marflo hadde stått på menyen.

Marflodiett gir pene røyer, og denne var ikke av de styggeste jeg har fått :)

95622_s.jpg

Fine fisker

95623_s.jpg

Marflo

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmat dette Rigor :) Si fra da hvis du vil ut og trekke frisk jul i mellomjula frem mot nyttår. Jeg har fri til over nyttår fom. tirsdag. Må bare ut og høre smellene i stålisen, og høre korpens klagende røst.

Eller hva med et aldri så lite røyetreff :) Jeg, NM, h1rik, Veg og Maggot himself !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fisken skit æ i egentlig, men moro å komme seg ut på tur. Så får man ta det som det kommer med de store :) Liker best å tenne bål, og myse litt på omgivelsene. Og kanskje grille noen pølser skyllet med en aldri så liten julegløgg :) (Blir det tur, sitter jeg gjerne på hos noen, mot betaling, he he). Ble stille fra Mortis nå, er han blitt einstøing (og vil ha vannene for seg sjøl) ?

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmat dette Rigor :) Si fra da hvis du vil ut og trekke frisk jul i mellomjula frem mot nyttår. Jeg har fri til over nyttår fom. tirsdag. Må bare ut og høre smellene i stålisen, og høre korpens klagende røst.

Eller hva med et aldri så lite røyetreff :D Jeg, NM, h1rik, Veg og Maggot himself !

God ide!! :D Jeg er med hvis jeg rekker hjem fra østlandet i tide...

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.