Gå til innhold
Fiskersiden

Trygg is på Sundfør?


Michael Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Hei.

Tenkte å ta en tur på isen med en gruppe fra jobben i morgen, vi har allerede vært der to ganger, men det er noen uker siden sist.

Jeg er rimlig sikker på at isen er like god, men noen av dem som skal være med begynner å bli skeptiske, så jeg lurte på om noen har vært der de siste dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har stått tett med garn inne i vågen samt i sundet i ukevis no, så at det er lite fisk der er vel kanskje ikkje så rart?...

Ellers så er "skikjelke" av gamle langrennski med påmontert balje et supert verktøy til å drasse MASSE unødvendig stæsj med rundt på isen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket på isen (og enkelte båtturer) i denne fjorden i en del år. Det jeg har sett av garn så langt i år, regnes som ingenting i denne fjorden. At det ligger is i kan være veldig bra for fisken og fisket. Vanligvis står fjorden full av garn fra yrkesfiskere og hobbyfiskere, på denne tida, ikke uvanlig med flere titalls garn i lenker som går fra over fra ene til andre sida av fjorden.

Slik jeg har forstått det har det vært lite fisk så langt i år, men den kan komme når som helst nå når vi har kommet uti februar. Kanskje Michael har hatt "lykken" med seg, er kjent for det han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en flott tur, med sol og vindstille, men torsken er fremdeles fraværende på isen ser det ut til...

Vi fikk to lyr, den ene tok på en hel meitet hvitting, og veide 2,5 kg, noe som var heftig for en dame, som fisket på isen for første gang, hun ble bitt av basillen tror jeg!

Ellers var det mye smånapping fra flyndre og hvitting. Prata med endel folk på isen, og ingen andre fikk annet enn hvitting.

Masse snø gjorde det litt tungvint å komme frem, men Øysteiin og compani hadde brøyta ok spor å gå i.

Isen var mer en tykk nok, tipper ca 40cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel en liten tur på isen i morgen også :)

Noen som har hørt noe fra Sundfør i det siste?

Sist var nå isen mer en tjukk nok, så den bør ikke være noe problem.

Det hadde vært skikkelig gøy å treffe torsken hjemme for en gangs skyld...

Er vel å ta turen utenfor sundet som er medisinen da...?

Mye sild på vei inn fjordene nå, så om den kommer innover følger vel ofte torsken etter..

En frekk fangstrapport imorgen hadde ikke vært å forakte.

Tenker på en mulig tur sjøl i nærmeste framtid der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff en god gjeng der inne sist som hadde gjort gode fangster, og det var langt inne, så jeg tipper at det er mulig å treffe fisken med skjegget på innsiden av sundet også! Håper iallefall det for jeg holder meg nok der inne. De hadde fått torsken på makrell, så det blir nok det som blir prøvd i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.