Gå til innhold
Fiskersiden

tips til flueline


deciver
 Share

Recommended Posts

Hei jeg trenger et par tips fra fluefiske ekspertene her inne.

Våren begynner jo smått å nærme seg, og sjøørreten blir mer leken ;)

Jeg har vekslet litt mellom sluk og fluefiske etter sø

og selvsagt er sistnevnte metode den morsomste.

Men jeg har alltid kun brukt flytesnøre på fluestanga mi.Jeg har dog hørt at en får flere fisk på intermeidate enn på flyt, stemmer dette?

Jeg trenger da uansett et hint om et bra snøre som jeg kan investere i.

Stanga jeg bruker mest i sjøen er en Guideline lpxe 7-8, 10 fot

Takker meget for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et anna snøre eg er svært godt fornøgd med er Snowbee XS Clear Intermediate. Det er et knallgodt snøre i forhold til prisen som er lågare enn dei andre som er nevnt her. Her er meir info:

Snowbee XS Serien

Her er ein bra pris på Cortland 444 Classic Clear Camo Intermediate som er heilt fantastisk til sky fisk. Dette snøret var svært dyrt i Norge, eg meiner prisen var 899,- her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg har ikke vært særlig plaget med snøre og sky fisk i sjøen, men det forekommer sikkert. Ett snøre som kan være lurt å se på, særlig til tidligfiske er Scierra Saltwater fluesnøre. Snøre er spesielt tilpasset kaldt sjøvann. Pris ligger ned mot 499,- i norge.

Rio har også ett snøre i samme utgave for sjø til 399,- Scandinavian seatrout.

Ellers om jeg ville valgt ETT snøre til sjøfiske med flue så er det en utgave som synker sakte, og har en balansert del slik at tuppen synker fortest, og dette er kanskje det jeg ville gått for; Guideline Coastal WF.

Spesiallaget for kystfiske med en saktere synkegrad pga oppbyggingen. I sjøen så har du sjelden en strøm som i elvene, og det gjør at selv ett IM synker forholdsvis fort.

Og ofte så fisker man over grunne viker, dypkanter mm, og dette føler jeg er ett snøre som ville passet meg bra til mitt fiske, men dette ligger over de andre i pris.

Ellers har Rio ett snøre i clear Im som puncher godt ut i vind, om det lages ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.