Gå til innhold
Fiskersiden

Snøre til Greyline


Recommended Posts

Min anbefaling er at du kjøper deg ett WF flyt og ett WF int.

Spesifik klasse vil jeg ikke uttale meg om i og med at jeg ikke kjenner Greyline sine egenskaper.

Til sjøørretfiske er silkepresentasjoner sjelden nødvendig, så da kan du gjerne velge et snøre med lengre klumpdel og bråere fronttapering for å kaste lengre og mer uanstrengt, også i vind. Men vær forsiktig med å gå klasser opp hvis du velger et slikt longbelly, så det ikke blir for tungt.

Det er forskjell på stenger; min Ironfeather #997 f.eks. tåler minst 1 klasse opp inklusive longbelly på 17 meter (alle deler inkl.), og det i intermediate (som er tyngre i egenvekt).

En fordel med et longbelly, er at "overhenget" blir mindre, altså den tynne delen av snøret som befinner seg mellom stangtuppen og begynnelsen av klumpen din i lufta når du blindkaster. Når den tynne delen reduseres, kontrollerer du snøret bedre, du opprettholder den energien som er så viktig, med lange og presise kast. Men... slike snører fordrer også sitt av teknikken.

Hvis du er fornøyd med de standardsnørene jeg antar du bruker innenlands (med klumpdel på 9,15 eller så), kan du jo bruke det, men da vil jeg absolutt anbefale deg å prøve 1 klasse opp ihvertfall på flytesnøret, når du skal fiske i sjøen, gjerne også på intermediate hvis stanga tåler det. Nok av folk her inne som kan gi utfyllende info om Greyline skulle jeg mene.

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Grey line 796 går best med klumper på 16-17 gr. Til sjøørretfiske i sjøen bruker jeg loop adapted clear int kl 7-8 eller GL streamline kl 6-7, den er tung til snøreklassen å være. I elv bruker jeg Vision ace kl 7 flyt, 17 gr. Perfekt til uh-kast. Du vil få et mye mer fleksibelt system med klumper enn med wf.

Mvh

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.