Gå til innhold
Fiskersiden

Rognkjeks på Fluestang 28.03.05


berkley
 Share

Recommended Posts

I dag skulle jeg prøve å få en sjøørret på fluestanga. Etter en stund jeg hadde fisket fikk jeg øye på en rar fisk nede ved bunnen. Jeg skiftet til en flue som sank og plasserte den rett foran munnen på fisken. Fisken tok flua. Nå jeg fikk sett litt nærmere på den viste det seg å være en Rognkjeks. Er dette sjeldent ?

Rognkjeksen var 1238 gram.

280320051343weYSmsJt7gL8k3sVgg.JPG?50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Even A

[ :D ]Tøft! Rognkjeks er ikke vanlig som fluemål, men trekker inn mot land på denne årstiden. Observerte faktisk rognkjeks i Etnefjorden på Skjærtorsdag da Alex og jeg var på sø-tur.

Nøyaktig stedsangivelse forventes pr pm:-)

Grattis med artig flueart berkley!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur etter sjøørret for noen dager siden, da fant jeg en forholdsvis stor død rognkjeks liggende i noe tang helt nede ved vannkanten (det var forøvrig full fjære). Jeg regner med at den døde av utmattelse etter gyting eller noe i den retning. Kommer med bilder av bla. rognkjeksen og sjøørreter og mer til når jeg er tilbake fra påskeferie. Har et digitalkamera stappings med bilder fra ymse turer som jeg har hatt i påsken :>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

sitat:Opprinnelig postet av Even A

[ :D ]Tøft! Rognkjeks er ikke vanlig som fluemål, men trekker inn mot land på denne årstiden. Observerte faktisk rognkjeks i Etnefjorden på Skjærtorsdag da Alex og jeg var på sø-tur.

Nøyaktig stedsangivelse forventes pr pm:-)

Grattis med artig flueart berkley!

der skulle du likt og vere Karl inge... du får sikkert pm av even... var mangen flate fine steiner der somm det går ann og sette opp stativene! pluss at det er ganske dypt[ ;) ]!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.