Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret i bettet i Høgsfjorden


Kj25
 Share

Recommended Posts

Var ute etter sjøørreten et par timer i dag. Prøvde lykken i nærheten av Ims (røper ikke mer enn det)

Var dødt den første halvtimen, så ikke et eneste vak. Så plutselig hogg det på tobisen.Enstor ørret på rundt 2kg om den hadde vært i normal kondisjon. Siden den var noe tynn, vurderte jeg å slippe den tilbake, men krokene satt så fast at det ikke lot seg gjøre.

Jeg forflyttet meg 50 meter etter dette, og fikk tre ørreter på de tre første kastene pluss en utenom. En på rundt 400 gram, og en på ca 800g. Disse beholdt jeg, mens to fikk friheten tilbake. Disse var litt mindre enn den på 400 g.

Angrer ikke på at det ble fisking i stedet for nok en skitur, selv om også det hadde vært fint i det nydelige været ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

godt å høre at det begynner å bli liv i fisken. regner med at jeg vet hvor du fikk fiskene, for dette er en plass som pleier å levere mye fin fisk. håper bare at du ikke har fisket innenfor fredningssonene.

Kan love deg at jeg har mitt på det tørre når det gjelder akkurat det. Men det som gjør meg forbanna er at det settes flytegarn rundt om i området. Har ikke sett noen på en stund, men ble fortalt at det nettopp hadde vært ute ett omtrent der jeg sto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Roar Velle

Ringte inn ett flytegarn for omtrent 1 1/2 mnd siden i høgsfjorden. Har ikke sett det siden. [^]

Bruk disse tlf nr hvis dere ser noen flytegarn innover: 95967239/51568913 Statens naturoppsyn. NB! Lov å fiske med garn denne helgen vil jeg tro...

Mye lus er det også i fjorden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har notert meg nummerene :D Ingen flytegarn skal føle seg trygge denne sommeren, hehe.

Ble fortalt at siden det for en god stund siden rømte så mye fisk fra en eller annen plass på Høle, er det lov å fiske med garn etter ørret frem til 8.mai i år??? Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette ? Gjelder dette hele høgsfjorden?

Jeg vil for all del ikke benytte meg av dette (hvis det stemmer), vil heller ta SØ på stang fremover mot høsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.