Gå til innhold
Fiskersiden

Enda en vits


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Ja, den var tørr, men jeg synes bomselskapet er en gedigen vits.

Nå skal ikke de ha skylda for at vi nok en gang skal få ny bomring rundt Tr.heim, med ufattelig urettferdig fordeling av kostnader for de som bor i og nær byen. Ap som regjerer her, og de lovte at nå var det slutt, ingen ny bomring. Men da var det før valget. Nå kommer ny bomring 1/4. Rene aprilsnarren :P

Men det som irriterer meg er at de er så inni hampen frekke, og sender meg regning på passering (andre gangen nå !) på en motorvei (ja akkurat den har vært der hele tiden), pluss ekstragebyr på kr. 300,- Og det etter at jeg visstnok skulle ha passert ubetalt gjennom slusene 7/1. Enn de som ikke husker så langt tilbake, sikker på at mange betaler og ikke vet bedre. Men jeg har det rimelig klart. Jeg har IKKE passert den forbaska bommen inn til byen, nordfra ! Klag gjerne står det på regning som dumpet i postkassa. Men betale, det måtte jeg innen klagefristen. Råfrekt må jeg si. Jeg skal /(&/(&%% (noe som ikke egner seg på trykk) ikke betale noen regning, så jeg trumfet opp hos selskapet idag og sa:

-"Klarer dere å hoste opp ett bilde av meg ved bomstasjonen, så er dere jammen gode".

Bærta bak skranken (stod en halv time i kø, et lite rom på noen få kvadratmeter skulle ta imot strømmen av klager og henvendelser) tok kvittering og sjekket på dataen. Så lo hun !!!!!!!!!!

-"Nei se her, vi har visst punchet inn feil nr. vi, denne kan du bare kaste".

Jeg følte ett lettelsens sukk på en måte, jeg slapp å sloss mot det store sluket og byråkratiet.Kr. 330,- er ikke mye penger, men her snakker jeg prinsipp. Men det var en gubbe ved siden av meg, han måtte kjempe i mange mnd. for ei forbaska park.bot som han ikke hadde skyld i. Og han var helt oppe i departementet med saken :lol:

Norge, i ett nøtteskall !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.