Gå til innhold
Fiskersiden

Strand 29/3, 0 fisk, mye moro


jamolund
 Share

Recommended Posts

Var en liten tur på Strand i kveld, tenkte å teste en ny flue som jeg har litt tro på. Sto på brygga og kasta en stund uten å kjenne noe, så flytta jeg meg over på strandpromenaden for å se om det var mulig å spotte fisk.

Fikk ganske raskt øye på en sjøørret som krusa rundt, la ut "ny-flua" og ørreten fulgte etter, inspiserte og avslo tilbudet. Etter et par forsøk til med samme resultat, bestemte jeg meg for å bytte ut åtterstanga til fordel for en femmer med flytesnøre.

Satte på et svart fjærkre på størrelse med en nyklekt kylling, venta til ørreten dukka opp igjen og la ut flua. Ørreten fulgte etter helt til jeg hadde halve fortommen innenfor toppringen, da tok den. Mindre enn en meter fra støveltuppen min. Som vanlig holdt jeg hodet kaldt og røska flua ut av kjeften på fisken før den rakk å skade seg[ :) ]

Etter dette forsvant fisken, det ble stille noen minutter før jeg igjen fant en fisk å kaste til. Hadde skiftet til en liten gurgler, ørreten to oppstilling 30 cm bak flua og stirra på den i 10-15 sek før den viste ryggen og forsvant. Denne var nok under målet. Etter dette var det bare småtorsk å se, så jeg dro hjem. Godt fornøyd med kvelden.

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke noe til børstemarken, tror nok den lar vente på seg til neste fullmåne.

De siste to årene har det nesten ikke vært fisk her pga av ombyggingen av promenaden, så nå håper jeg ørreten er tilbake igjen.

Terminen er om noen få dager, så Strand er stort sett eneste fiskeplass for tida (men prøver å handle mest mulig på REMA he-he)

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.