Gå til innhold
Fiskersiden

Nye havfiskestenger


Langaard
 Share

Recommended Posts

Er på utkikk etter ei havfiskestang til bruk sammens med en Abu 6500c3 snelle på dyp intill max 200 meter (sjelden jeg fisker så dypt). Har fra før en Kinetic Offshore 30lb 7,6 (denne stanga er fryktelig myk og er nok litt over klasifisert)som jeg bruker mye til det letteste fisket fra båt, men vil ha en stang med litt mere kraft og som tåler litt større pilker/søkker. Den skal brukes for det meste til agnfiske, men det hender at jeg pilker litt innimellom også. Den bør heller ikke være for kort. Jeg liker ikke å jobbe med stive, korte pinner. Jeg vurdere også etter hvert en båtstang og snelle til det tyngre agnfisket/pilkefisket på dypere vann med søkker/pilker på max kiloen. Jeg har siklet litt på de nye hav/båtstengene yil FOX. Er de noe bra? De ser i hvertfall lekre ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Er på utkikk etter ei havfiskestang til bruk sammens med en Abu 6500c3 snelle på dyp intill max 200 meter (sjelden jeg fisker så dypt).

Er ikke det en fryktelig uegnet snelle til havfiske? Sneller av 6500 størrelse er godt egnet til lettfiske etter f.eks flatfisk på ned til 50 meter med 50-150 gram søkker,men utover dette ville jeg gått for en snelle i 7000 størrelse eller større.Du vil få økt snørekapasitet, økt sveivekraft/sveivehastighet,og ikke minst er større sneller bygd for et tøffere fiske og vil ha lengre levetid.Er enig i vurderingen av Offshore stanga, har den samme sjøl,er vel mer som en 20 punder å regne.Stenger du burde sjekke ut, er bl.a Lawson Powerjigger og den nye Berkeley Signa 30-50,Fox båtstenger er det vel ikke mange som har erfaringer med i Norge ennå,men så at Impressa fikk god kritikk i Sea Angler (8 poeng av 10 oppnåelige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare lett fiske 6500c3'en brukes til. Sjelden mer enn 70-80 meter. Synes den passer fint sammen me kintic stanga på dybder intill rundt 70 meter med mindre tackler å søkker mellom 100 og 200 gram. Jeg har ikke prøvd den til tyngre fiske så dare kan ha rett. Jeg har kikket lenge på powerjigger og jeg har mer eller mindre bestemt meg for den stanga til mitt tyngste fiske. Driver også å kikker litt på okuma titus snellene. De ser råe ut, men har en ikke alt for avskrekkende pris. Noe norske nettbutikker som selger disse snellene? Lawson Atlantic explorer ser også ut som en bra stang. Blir powerjigger overkill til fiske her hjemme i småbåt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.