Gå til innhold
Fiskersiden

Laksestart i Danmark


Recommended Posts

Respektabelt ! Det hagler medlinger fra Dk for tiden :thumbsup: Verdens beste lakseelver er det blitt der nede nå (ifølge de):thumbsup:

Kommer nok flere rugger etterhvert tenker jeg.

Lakseelvene er mye bedre dernede nu enn de har vert på mange år !! Det er der ikke tvil om !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakseelvene er mye bedre dernede nu enn de har vert på mange år !! Det er der ikke tvil om !

ARGHH verdens bedste vil jeg nok ikke sige...:) selv om jeg har fisket der i 15 år.men de er bedre til at tage vare på det som var igen av den gamle laksestammen.stengte åen i 7 år mener jeg og invisteret mange titals mill.på åen og fisken.begrensninger på fisk der må tages hjem og diverse.bare i år bruger de over 30 mill på åen for at lave gamle sving og gydepladser.Men ja selvom jeg bor i norge vil jeg hellere rejse til dk for at fiske både SØ/LAKS/KARPER/GEDDE og alt dette fiske er toppen av poppen i skandinavien.og alt innen for en times kørsel :).ikke mindst priserne i dk er meget meget billigere VARDE å årskort 1600 kr mener jeg og det har du vel brukt på 3 4 dage i nk..Og ikke mindst det er dejligt at være norsk i danmark...:)hvis nogle vil forsøge sig i varde å send en pers melding skal gi nogle hotspots og div for her er ingen soner men har tilgang til det meste av åen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danskene viser i alle fall at det er mulig å gjøre noe for fiskebestandene lokalt hvis man gjennomfører tiltak. Her i Norge har vi tradisjonelt vært mer interessert i å høste enn å så. Andre land har vært mye flinkere til en aktiv forvaltning av sine fiskeriressurser. De danske erfaringene gir i så måte grunn til ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det vill bli tynt med utenlandske fisketurister i årene fremover, i vert fall av dei som skal fiske laks og/eller sjøørret her i landet. Snart så begynner laksefisket i dei Svenske storlakselvene å ta seg opp og da vill enn fleire styre fiskereisene dit heller enn til det svindyre Norge med sine lakse- og sjøørrettomme elver.

Det er meget gledelig at Danmark har bygget sine vassdrag tilbake til sine ursprungelige løp. Dei har nå lært leksen sin. Her hjemme fortsetter en med kanaliseringer etc........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.