Gå til innhold
Fiskersiden

Børstemark


 Share

Recommended Posts

Hei,

Starta sesongen litt senere enn de fleste her inne skjønner jeg, men jeg var ute langs Oslofjorden her om dagen.

Jeg blanka lett, men la merke til ufattelig mye børstemark på grunne sandstrender.

Var ikke et eneste vak eller slurp så vidt jeg kunne se heller.

Er dette tida for å starte med børstemarkimitasjoner? Jeg tok ikke med for jeg mente det var litt for tidlig.

Noen som har mer kunnskap om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute siden i dag morges 08:30 (østsiden av oslofjorden).

Ettersom sola fikk tak i grunne viker og strender utover dagen så har det vært utrolig mye børstemark å se. Snublet over flere store sverminger med flere hundre mark som helt tydelig drev formering, vannet var fullt av grums etter at de små "herrene" hadde tømt det de skulle...

Så ikke en eneste SØ, men flere store torsk som sto på hodet i tangklasene og formelig slurpet i seg mark.

Jeg er i den spede begynnelse når det gjelder SØ fiske, og med flue er dette min aller første sesong. Utrolig spennende å få oppleve en sverming, nå er det nattfiske som gjelder for meg fremover - håper på litt måneskinn fremover. Har i allefall hørt at det kan gjøre susen, stemmer dette?

Har ikke målt tempen i vannet, men det var jo fullmåne i helga, kanskje dette har startet svermingen. jeg mener i allefall å ha lest at det er en teori.

Marken jeg så i dag var alle grå av farge, ca 20-30 cm lange.

Skitt fiske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.