Gå til innhold
Fiskersiden

Frem fra glemselen


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Hå hå, der går grensa ! Vrikket anklene på hver tur, og legevakta neste :) Plattåskoene var enorme gitt. Livsfarlig å kjøre bil (Amazon). Men kvinnfolka så egentlig ikke ut de heller, rosa heldrakt a la Dollie De Luxe, vakkert ? Herregud.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nåja, alt er relativt :goodjob: Håper den stilen aldri kommer mere tilbake. For ikke å snakke om 70-tallsstilen. De videoene forblir innelåst i safen for evig tid ! Husker vi dro på fisketurer dengang med platåsko de luxe og åletrange bukser fra Puss & Kram som var like vid nederst som en 30 kilos laks ! Og røde skjorter var visst "tøffe". Og briller som var 3 ggr. for store :P At jeg ble gift, er for meg en gåte den dag idag. Men kvinnfolka visste kanskje ikke bedre dengang.

Men det er gledelig å se at du også har våknet fra vinterdvalen, og du får ha lykke til med laksefisket i sommer :blush: Regner med at du knaller til med noen fine lakser igjen ;)

:) Takk det samme, satser for fullt. De 70-talls filmene MÅ du bare legge ut forresten :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver febrilsk å dempe den verste lakseabsistensen med å smugtitte på gamle laksevideoer igjen fra 90-tallet. Men det blir nok bare verre, det er oppi elva man skulle vært, NÅ !

Et udrag fra Gaula fra 1993, egentlig en elendig sesong dette i Gaula.

Når jeg kjørte på den "lille" storlaksen, merket jeg at det var skade på lina som gled ut fra snella. Og var livredd for at laksen skulle få krefter og rykke lina rett av. Tror ikke det var mere enn max. 0.15 der skaden var på 0.55 lina. Mulig hovedlina hadde vært borti noen skuttesteiner tidligere. Men jeg fikk inn de nødvendige 2-3 metere på snella så skaden kom inn på snella, og med ikke altfor hardt press, få lurt laksen inntil steinene. Ikke perfekt klepping her, men laksen kom nå inn. Klippet er fra steinrøysa hennar mor, en fæl plass som bare vi fisket i. De andre tok ikke sjansen :D

300 klipp er nå overført fra VHS, så jeg har nå litt å titte på frem til galskapen starter :D

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rev? eller SØLVrev? :D

Bare sløvrævver ja, de går så godt til terrenget. Totalt kamuflert mellom steinene. Men det er meget behagelig å sitte her idet solen står opp i øst (skyggesiden) og nyte en iskald et eller annet.

Og se på fiskerne på motsatt side som blir grillet av sola utover formiddagen. Der er det ikke mye skygge nei. Og særlig trivelig er det å sjekke 15-20 kilosplassen akkurat når elva tillater det :D For den har ikke forandret seg. Jeg har en stein som jeg sjekker daglig når det nærmer seg (vannstand), og da er reven på plass. Uhyre spennende de første kastene her, bamselumser pleier jo å lure på slike utsøkte frimerker, før de tøffer sakte opp stryket til neste vald. Og de kan stå der lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Ja, no kjenner eg det drar i heile skrotten, du er ein liten luring, Silver, som tenner laksegløden i alle. :P No kjenner eg nesten lukta av Gaula og føler det sitrer i ein gammal laksefiskerskrott. Eg ser meir og meir fram til å få sitta saman med gode laksevenner og venta dei siste timane fram mot opninga. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.