Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørreten biter ikke


Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Myklebust

sitat:Opprinnelig postet av geirm

Torsk er blitt din lodd i livet, S.M. [ :D ]

Kanskje det var torskefisker jeg skulle blitt.

Skal prøve litt forskjellig neste gang jeg drar på tur. Får jeg torsk da så blir jeg skuffet... Blir ikke tur før pakken fra Gero har komt frem, satser på en tur på lørdag da.

Prøv en bomber med flue, fungerer kjempe bra. Får fisk NESTEN vær gang.[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min 2 første SØ idag - en liten (ca. minste mål som romte så snart jeg fikk den på land) og en gode - 70cm! Jeg fikk begge på ørretbombe med grønn/grå tangloppe flue. Ny art og ny pers innen noen få kast [ :D ].

Nå sitte jeg med Herr Congnac og prøve å komme ned til jorden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Her på jæren har vi stort sett fordelen med bølgene som slår innover strendene. Dette gjør at fisken våger seg inn på strendene selv på fine dager. Ofte biter den langt inne i skummet. Finn deg en plass det bryter litt, og er litt urolig, dette kan være plassen på godværsdager.

Takk for infoen Arne [ :D ] Da blir det første SØ tur på "Revestranden" til helgen. Noen som har erfaring om hva SØ biter best på her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Myklebust, trøst deg med at du ikkje er aleine, om det hjelp. Har 3mnd med fiske bak meg i Ørsta i år, har enno ikkje fått fisk over ½kg, stort sett fiska med makrell og sluk, men også litt fluge. Har sett at måsen er ivrig etter å plukke på noko på overflata, har sett, og fått sild på sluk, så eg trur at fjorden er full av sild og at all fisken jager pelagisk. For eg ser lite fisk langs land i forhold til tidligere år, men tilsvarende meir langt langt utpå.

Har fiska, morgen, midt på dag, kveld og natt, men ikkje... Hadde det vore berre eg så kunne eg forstå det, men det er rart at ingen får noko, for fjorden er jo full av fisk.

There must be something fishy going on here!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ungkar1

Hei!

Myklebust, trøst deg med at du ikkje er aleine, om det hjelp. Har 3mnd med fiske bak meg i Ørsta i år, har enno ikkje fått fisk over ½kg, stort sett fiska med makrell og sluk, men også litt fluge. Har sett at måsen er ivrig etter å plukke på noko på overflata, har sett, og fått sild på sluk, så eg trur at fjorden er full av sild og at all fisken jager pelagisk. For eg ser lite fisk langs land i forhold til tidligere år, men tilsvarende meir langt langt utpå.

Har fiska, morgen, midt på dag, kveld og natt, men ikkje... Hadde det vore berre eg så kunne eg forstå det, men det er rart at ingen får noko, for fjorden er jo full av fisk.

There must be something fishy going on here!!

Mogleg eg har sett deg på nokre av turane....

Eg har sett ein del storfisk som har hoppa tidlegare i år, men eg har berre fått småfisk sjølv. Mista ein sjøaure på rundt kiloet ved fullmåne i mars, er det største eg har hatt på. Elles så får eg berre lyr, torsk og småsei. Eg veit det var ein lokalhelt som fekk ein sjøaure på rundt kiloet ein dag eg var der. Han fiska med ei Napp sluk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har sett dere fleire ganger. Har hørt at kateketen (eller noko slikt) i Volda hadde fått nokre aura, den største på 3kg. Ellers veit eg at Tobben og Frode fikk nokre fisker veka før påske, men både dei og Sindre Moe klaga over dårlig fiskeri, i alle fall i forhold til tidligare år.

Men det som har vore typisk er at det er berre ei periode i løpet av vinteren fisket er virkelig godt, men litt har vi i alle fall brukt å fått sann på jevna. I fjor var den perioda i Januar, året før i mars, så det varierer, men liknande det vi har hatt i år har eg ikkje vore borti før, der kun den mindre fisken bit.

Om du vil ha litt tips og råd så sjekk ut fangstdagboka mi på nett, der ligg masse turer i Ørsta siste åra. Søk på brukeren min så finn du sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvdt med sild å dupp ?

det er veldig efektivt, jeg og kona fikk 11 stk for ei uke siden på det, kastet med sluk og opphengerflue,men ikke napp.

men duppen med silde den lå aldri i ro [ :D ]

så det er værdt et forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.