Gå til innhold
Fiskersiden

Brax sa Lars, stakkars Frisch sa jeg...


OP_Henriksen
 Share

Recommended Posts

"stor" ropte jeg, sikkert brasme svarte Lars (LHO). Ja det er brasme gjentok han. 3. gang fisken var oppe ble det stille..Så kom det noen pipelyder på svensk om att det var nok en storsørv..Ikke noen vanlig storsørv men en stooorsørv! Med fisken vell inne i håven kunne vi konstatere att det var nok en sørv over kiloen for Lars. 3. kilos sørv på under en måned..Ganske frustrerende for min del siden jeg har fisket 3 meter fra på de to siste fiskene.. Ned på avkrokningsmatta, helt enorm, 41,5 cm. Det må da være nytt norsk rekord..Spente kom vekta fram..1340gram..Umulig å stoppe denne svensken. Begynner nesten å bli vant til å se han får sørv over kiloen..

Ole- Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik har fått bilderna, så nu får vi se hur snabb han är.

Som OP skrev var jag helt övertygad om att det var en brax. Fisket hade tills då varit väldigt dåligt. Jag hade fått någon mört och OP några små stam. Minuten före hade jag krokat en tung fisk, som gick loss efter några sekunder. I tron om att det kanske kommit in lite småbrax floppade jag ut feedern på samma spot. Feedern han inte ens lägga sig tillrätta på botten förrän linan slakande. Mothugg och sen skedde det som OP skrev. När fisken väl var i håven började vi bara skratta. En sjukt stor sarv låg och tittade tillbaka på oss. När jag såg den i håven var jag övertygad om att den vägde 1,5kg. Efter att ha plåtat och mätt var det dax för vägning. Efter att ha kontollvägt både fisk och vågnät ett par gången skrevs vikten till 1340. Helt sanslöst. Och efter 2-2 mot Danmark så kan jag inte annat säja än att gårdagen, ja, det var en ganska bra dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første, gratulerer med pen fisk, for det andre.. åssen vet dere at det er samme fisk (avkroken?). ville da tro det fantes flere (mange?) sørv over kiloen i ett stort vann (litt stort hvertfall)

er mulig jeg har oversett noen detaljer her men. forklar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.