Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp! Hva er vekten?


tålmod
 Share

Recommended Posts

Var på fisketur i båt den 29.03. Endte opp i Byfjorden om kvelden, og like før vi pakket sammen satt den der - torsken jeg har venten på i flere år! På 60 meter tok den sluken, og det var et kick å få den opp på 10 fots sjøstang, med 13-kilos fireline. Vi fikk målt den til 105 cm, problemet var at vi ikke hadde noen som helst vekt for hånden. Fiskekameraten min anslår den til 10 kilo - den var spekket av rogn - ca 1.5 liter. Er det noen som har en kvalifisert gjetning på vekten? Ellers risikerer det jo bare å bli en lite troverdig fiskehistorie..[} :D ]!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av tålmod

Var på fisketur i båt den 29.03. Endte opp i Byfjorden om kvelden, og like før vi pakket sammen satt den der - torsken jeg har venten på i flere år! På 60 meter tok den sluken, og det var et kick å få den opp på 10 fots sjøstang, med 13-kilos fireline. Vi fikk målt den til 105 cm, problemet var at vi ikke hadde noen som helst vekt for hånden. Fiskekameraten min anslår den til 10 kilo - den var spekket av rogn - ca 1.5 liter. Er det noen som har en kvalifisert gjetning på vekten? Ellers risikerer det jo bare å bli en lite troverdig fiskehistorie..[} :D ]!

Dette bør vel hjelpe deg på vei Crom [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av gss

Gratulerer med fin fangst!! Tipper den var 10-11 kg.

Takk til tre siste som har svart, det er jo vekten jeg er på jakt etter.. Tipper diskusjonen om fisk er en torskeart eller om redigeringen har foregått minutter etter første innlegg er den mest interressante, hvertfall slik det ser ut. Men de som HAR fått en tilsvarende torsk, vet nok hva vekten på deres eksemplar av arten var.[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.