Gå til innhold
Fiskersiden

Trysil/Ljørdalen


andris
 Share

Recommended Posts

HEI!

Skal en tur til ei hytte mellom Trysil og Ljørdalen rundt St.Hans. Har ikke hatt mange positive opplevelser fra hverken Ljøra eller Trysilelva tidligere. Noen som har tips til hvor og hvordan jeg bør fiske her?

Er også veldig takknemlig for tips om fjell/skogsvann i dette området.

På forhånd takk for hjelpa B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ljøra finnes hovedsaklig ørret og harr, mens det for det meste er ørret i tilhørende vassdrag. Fisken er av fin størrelse og kvalitet, og kilosfisk er ikke sjeldent.

De nedre delene av Ljøra fra Ljørdalen sentrum og til Støa egner seg meget bra for tørrfluefiske. Nordover fra sentrum er elva mer rasktstrømmende, og her er våtfluefiske, slukfiske og fiske med flue og dupp å foretrekke. :thumbsup:

p/s

hva fisker du med det tenkte jeg ikke på

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ljøra finnes hovedsaklig ørret og harr, mens det for det meste er ørret i tilhørende vassdrag. Fisken er av fin størrelse og kvalitet, og kilosfisk er ikke sjeldent.

De nedre delene av Ljøra fra Ljørdalen sentrum og til Støa egner seg meget bra for tørrfluefiske. Nordover fra sentrum er elva mer rasktstrømmende, og her er våtfluefiske, slukfiske og fiske med flue og dupp å foretrekke. :thumbsup:

p/s

hva fisker du med det tenkte jeg ikke på

Takk for svar!

Har prøvd disse områdene i Ljøra. Fisket da fra sentrum og oppover dalen uten hell. Mulig vi ikke fant de rette plassene. Fra sentrum og nedover mot Østby var elva dypere og stilleflytende, men veldig vanskelig å fiske grunnet bratte skråninger ned fra veien mot elva. Sikkert noen gullplasser her også, men jeg er som sagt ikke kjent.

Jeg fisker bare med flue, tørt. Men skal muligens ha med noen kompiser som fisker med sluk/dupp. Noen fine skog/fjellvann i området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dine kompiser som fisker med sluk/dupp. har gode mulig heter i elva dupp og flue er meget bra i elva, det er en sjø som heter Rysjøen der er det bra med Ørret den ligger langs fylkesveien 208.der er det også mulig og fiske med tørt,

ellers så er det noen sjøer rett innenfor grensa som skal være bra men er ikke sikker på dem da jeg ikke har fisket der,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dine kompiser som fisker med sluk/dupp. har gode mulig heter i elva dupp og flue er meget bra i elva, det er en sjø som heter Rysjøen der er det bra med Ørret den ligger langs fylkesveien 208.der er det også mulig og fiske med tørt,

ellers så er det noen sjøer rett innenfor grensa som skal være bra men er ikke sikker på dem da jeg ikke har fisket der,

Mange takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du søker litt så ligger det innlegg på det på forumet. Kan gi deg en fin plass for fluefiske i Görälven - granfjällsstöten, men da er det ca. 40 min i bil fra Trysil

Ja det stemmer det,du har jo fisket der du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glomma er stigende og veldig høy :P. Men bare 1 cm opp fra i går og kan kanskje bli nedadgående i løpet av helga. Mulig jeg tar en tur på mandagskvelden dersom så er tilfelle. Nå er den i alle fall alt for brun til at jeg gidder å prøve, beste jeg kan oppnå der nå er ei møkkagjedde og det vil jeg ikke ha i Glomma :)

Var i Göra, men fisken uteble der også, rart egentlig. Veldig mye vann, men klart så trodde jeg skulle lure opp 1 harr om ikkeno annet. I morgen blir det å prøve regnbueørreten, hehe. En fisker har alltid mye å se frem til, men sjelden det er noe å se tilbake til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glomma er stigende og veldig høy :P. Men bare 1 cm opp fra i går og kan kanskje bli nedadgående i løpet av helga. Mulig jeg tar en tur på mandagskvelden dersom så er tilfelle. Nå er den i alle fall alt for brun til at jeg gidder å prøve, beste jeg kan oppnå der nå er ei møkkagjedde og det vil jeg ikke ha i Glomma :)

Var i Göra, men fisken uteble der også, rart egentlig. Veldig mye vann, men klart så trodde jeg skulle lure opp 1 harr om ikkeno annet. I morgen blir det å prøve regnbueørreten, hehe. En fisker har alltid mye å se frem til, men sjelden det er noe å se tilbake til :)

Lykke til. fungerer flue stanga eller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, den fungerer :rolleyes:, kaster ikke lenger enn med billigpakken fra xxl, men stanga er mykere og en helt annen kjøreopplevelse :thumbsup:

Dette var jo fine opplysninger, for jeg har tenkt meg en tur til trysil i sommer. Har hytte der og har skamfullt nok ikke fisket der ennå.

Legg gjerne ut rapporter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo fine opplysninger, for jeg har tenkt meg en tur til trysil i sommer. Har hytte der og har skamfullt nok ikke fisket der ennå.

Legg gjerne ut rapporter

da må du passe på, det er et hav av muligheter der :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det jo ikke, er det bedre å prøve der. Har tenkt på Ljøra som har blitt diskutert her, men det blir vel å prøve litt flere plasser.

Har kjørt mot Rørbacksnes for å handle og vært i Støten på ski og har da lagt merke til at det kan være fine muligheter her også. Er jo ikke så kjent

så en får vel spørre seg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

handla i rörbäcksnäs ja, tror det er billigere på långflon og evt. sälen, men ikke sikker. Jeg er ikke kjent i Trysil og området der. Har kun to plasser like ved Stöten (5min kjøring fra campingen) som pleier å levere fisk, ikkeno stort, men ca. 30 cm harr og ørret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

handla i rörbäcksnäs ja, tror det er billigere på långflon og evt. sälen, men ikke sikker. Jeg er ikke kjent i Trysil og området der. Har kun to plasser like ved Stöten (5min kjøring fra campingen) som pleier å levere fisk, ikkeno stort, men ca. 30 cm harr og ørret

Det blir nok å prøve seg litt frem i traktene ja.

Blir vel ikke siste turen opp på sommerstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.