Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørrett i Danmark


Rune A
 Share

Recommended Posts

Hallo. Om et par uker skal jeg en ukes ferie til Hals i Danmark.

Noen som vet om det er bra sjøørret-område der?

Ser at det er putn-take vann der, "men er ikke helt der"....

Hej Rune. i området er netop undsluppet 25 ton regnbueørret i sjøen. så det er muligt at vannet er forpestet med de der. ellers vil jeg anbefale dig. at fiske lige sør for Egense. byen Egense finder du ved at tage den lille færge fra Hals. sør for Egense findes et fladvand med dybe render. i perioder er veldigt fint fiske der. men du må gå ei halv time i vann til knæerne for at nå rennen. er du i Egense og kører mod Ålborg vil du krydse ei lille elve. den hedder Lindeborg Å og er kjent for fint sjøørretfiske. juni er måske ikke den tid på sæsonen hvor du får mest fisk. men får du fiek er den stor. er tat sjøørret på 11+ i den elv. nattflue er populært. fiskekort ved jeg ikke hvordan du får tag i. men prøv fiskebutikker i Ålborg. mens jeg husker det. finns der også ei lille renne ved stedet der hedder Dokkedal. det ligger sør for Egense.

nord for Hals ligger to små elve. den største hedder Voer å og rummer oxo stor sjøørret. heller ikke her ved jeg hvordan du får tag i fiskekort.

der er sikkert mange pladser at fiske på mellem Hals og Ålborg i sjøen. to ting vil jeg dog sige. sjøørret fisket på kysten har i år været meget dårligt i Danmark. den ander er at her er temmeligt forpestet med horngjel i øyeblikket. de er dog sikkert væk igen i Juni.

håber du kan bruge informationerne

Skitt fiske

Lars Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Rune. i området er netop undsluppet 25 ton regnbueørret i sjøen. så det er muligt at vannet er forpestet med de der. ellers vil jeg anbefale dig. at fiske lige sør for Egense. byen Egense finder du ved at tage den lille færge fra Hals. sør for Egense findes et fladvand med dybe render. i perioder er veldigt fint fiske der. men du må gå ei halv time i vann til knæerne for at nå rennen. er du i Egense og kører mod Ålborg vil du krydse ei lille elve. den hedder Lindeborg Å og er kjent for fint sjøørretfiske. juni er måske ikke den tid på sæsonen hvor du får mest fisk. men får du fiek er den stor. er tat sjøørret på 11+ i den elv. nattflue er populært. fiskekort ved jeg ikke hvordan du får tag i. men prøv fiskebutikker i Ålborg. mens jeg husker det. finns der også ei lille renne ved stedet der hedder Dokkedal. det ligger sør for Egense.

nord for Hals ligger to små elve. den største hedder Voer å og rummer oxo stor sjøørret. heller ikke her ved jeg hvordan du får tag i fiskekort.

der er sikkert mange pladser at fiske på mellem Hals og Ålborg i sjøen. to ting vil jeg dog sige. sjøørret fisket på kysten har i år været meget dårligt i Danmark. den ander er at her er temmeligt forpestet med horngjel i øyeblikket. de er dog sikkert væk igen i Juni.

håber du kan bruge informationerne

Skitt fiske

Lars Henrik

Takk for masse info Lars Henrik. Kan hende jeg hjelper til med å få opp noen regnbue-ørret.

Synd at heller ikke danmark klarer å ha kontroll på oppdrettsfisken sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin video :) selv fikk jeg landet min første sjøørret på morsø i Danmark for en uke siden.Speilblank å feit.1.8 kg og smakte fortreffelig på grillen.

Ja. Limfjorden gjemmer på mange fine plasser. grattis med fisken.

om jeg var rundt Hals. ville jeg tage færgen til Egense. lige efter Egense finns vejen mod Ålborg. på modsatte finnes fler små grusveje. en av dem går ned til vannet. kan ikke huske hvilken. men om man spør mennesker der kan de sikkert hjælpe dig. rett udenfor her Finnes Egensedybet. op til 4 meter dyb over grunnt vann. du kan vade rett ud til kanten av rennen. prøv nattfiske her på denne tiden. har fisket her i 90-tallet. der var sykt mange sjøørret. men veldigt selektiv fisk. gik kun efter reke som den slog sig ud av tangen. besynderlig adfærd, men oxo utrolig interessant. min største fisk herfra var ei sjøørret på 81 cm. men desværre var det ei støing. kult om det var ei overspringer. vinden må helst komme fra vestlig retning her. da får du den i ryggen. om der finns regnbueørret i området, er de oxo her.

skitt fiske

Lars Henrik

P.S. du kan roligt hjemtage de fisk du har lyst til at spise. sjøørretbestanden er velafballancert her i landet. og nyfanget ørret på grill er jo snadder :-). desuden forlænger det jo fisketuren når man kan skryte overfor familien om hvor stor ei fisker man er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.