Gå til innhold
Fiskersiden

Namsen - sesongstart


h1rik
 Share

Recommended Posts

Da er jeg så heldig at jeg skal få oppleve åpninga ved Namsen i år :rolleyes:

Jeg har imidlertid ingen erfaring og i motsetning til Gaula-gjengen finner jeg lite hype, knyttet til åpninga i Namsen.

Så, til deg som vet...hva er i vente?.....er vannstand lavere enn ønskelig?...har du snakket med han som luftet hunden og så noen flak rase forbi, står det store mengder ved Sellæg og venter, eller raste de opp før flommen og er spredd over elva ........alle rykter, kvalifisert gjetting, sammenligninger med tidligere sesonger osv. vil mottas med stor takknemlighet :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Henrik. Jeg er ganske grønn når det gjelder sesongstart i Namsen, har bare vært der en gang og det var i 2002 og resten er historie :rolleyes:

Da var elva liten og "ekstrem" vær (satt faktisk bare i shorts og rodde i Bjøra munningen kl. 23.30 den 2 juni......... men vi hadde kanonfiske det første døgnet også dabbet det av.

Etter dette så har jeg ikke vært på åpningen, men mine fiskekompiser har vært det, og det har tikket inn med meldinger om storlaks hele tiden, og rødt kort tidlig har slettes ikke vært uvanlig. Åpningsuka har vel "vokst" til nesten å bli den sikreste uken - mot tidligere at det var et sjanseseilas.

Når det gjelder vannstanden så er den foreløpig veldig bra for oss som skal fiske rundt Overhalla, og regner med at den ekstreme flommen som var, har dratt en del fisk opp i elva.

Jeg tror at det blir landet mye stor fisk det første døgnet og av disse en 4-5 på pluss/minus 20 kg. Men håper at ikke alle har tatt rennafart og gått rett til Grong :thumbsup:

Men det er i kirka man skal tro, og det hjelper ikke laksefiske - så time will show - men en ting er helt sikkert, er man ikke der, så har man heller ingen sjanse.

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker dere alle en riktig god tur oppover - kjør pent - og ser fram til og håper at jeg treffer flere av dere - vet at Vaaput, H1rik, Kjerav, Longstone, PerH, Oteren, StigH osv................... er eller kommer til å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angel: Syntes ofte det er enten eller i namsen i åpningen. Smeller til så det suser første uka eller to, og så roer det seg. Eller så er det litt lung start, og så svinger det seg opp etter en uke eller to. Er vel ikke mer enn 2-3 år siden det var en kjempe start, men så ble det desverre ikke så bra utover. Ser ut som kanskje ikke dette året er "storlakseåret", og da kan starten bli litt treg, men mellom sesongen desto bedre. Men vi får se. Uansett så er i hvertfall namsen en av de elvene en kan være heldig å dumpe borti noen av de med skikkelig tyngde. Jeg har aldrig vært i namsen uten at noen av oss har fått fisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske uforudsigeligt! - mit gæt er, at der garantert fanges der stor laks de første døgn - mest sandsynligt på Krukårn og Lilleøen, hvis det høje kolde vand holder til åbningen. Ellers lidt længere oppe.

Kæmperne har været der et stykke tid, men er måske knap så tidligt på den i år, at de har nået at stille sig hårdt = chancen for den helt store i år er større! - efter denne vinter er det muligt, der stadig er mange støinger - men forhåbentlig er de flushed ud med sidste flom. Ved koldt højt vand plejer de fleste laks at stoppe ved Lilleøen/Sellægg. Så det er ikke sikkert elva er fuld af laks endnu - men ellers kommer de snart!. :-))

For f... hvor bliver det spændende!!!

Sjovt tænke på premieren tidligere - den var nærmest uønsket - den var kold og laksen var ikke kommet i større tal - de sidste åringer har det været svært at få et åbningsdøgn!.

Knæk og bræk ønskes I allesammen!.

Endret av Longstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

= chancen for den helt store i år er større!For f... hvor bliver det spændende!!!

Knæk og bræk ønskes I allesammen!.

Da ble jeg med ett veldig klar, skjelver som om jeg er på avvenning og får trolig ikke sove...

Alt er pakket, så jeg kan ikke fingre med det heller :)

Tak Lasse :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg med ett veldig klar, skjelver som om jeg er på avvenning og får trolig ikke sove...

Alt er pakket, så jeg kan ikke fingre med det heller :dribble:

Tak Lasse :rolleyes:

Skal du på tur nå igjen ?!

Verre enn minken du :lolu: Men dette kaller jeg guts ! Skal man ta laks må man være offensiv.

Og om noen uker skal du tråkke i Silver`s fotspor :D Ja du skal få sitte i lomma i vadejakka mi, og slenge uti ormene dine, så blir det vel storlaks tænke æ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på tur nå igjen ?!

Verre enn minken du :D Men dette kaller jeg guts ! Skal man ta laks må man være offensiv.

Og om noen uker skal du tråkke i Silver`s fotspor :D Ja du skal få sitte i lomma i vadejakka mi, og slenge uti ormene dine, så blir det vel storlaks tænke æ :D

Jeg gleder meg allerede :rolleyes: Endelig en å diskutere voksne søkker og feitmarkens ulike farvesetting med :lolu:

Nuh. det blir en liten uke i "Namsin", før jeg vender nesen hjem til litt Nidelven, krydret med litt Gaula, ispedd noen småelver i nabolaget før det hele avsluttes med en heidundrende introduksjon til wobblerguden og Drammenselva i september :dribble:

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.