Gå til innhold
Fiskersiden

dorge med flue


laxen
 Share

Recommended Posts

Et alternativ er å ikke bruke bly i det hele tatt slik t fluene bare dras i eller svært nær overflata, jeg har selv fått endel ørreter på den måten.

Om dette er det rette for deg vet jeg dog ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ er å ikke bruke bly i det hele tatt slik t fluene bare dras i eller svært nær overflata, jeg har selv fått endel ørreter på den måten.

Om dette er det rette for deg vet jeg dog ikke.

tenkte jeg skulle prøve litt forskjellig :) med fisken går vel litt dypere på dagtid, så derfor kanskje blye ned og prøve litt i forskjellige vannlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle prøve litt forskjellig ;) med fisken går vel litt dypere på dagtid, så derfor kanskje blye ned og prøve litt i forskjellige vannlag.

Gitt at det her dreier seg om å dorge med fluestanga, er det jo mange bruker sine (avdankede) fluesnører med ymse synkegrader :)

Ellers har du jo en ok oppskrift mht dette her og ellers nedover i samme tråd.

Skitt fiske! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve å dorge i helgen etter sø. har handla inn div fluer og pæresøkker i div gram. Er det noen her som har noen tips hvordan jeg skal binde/blye dette opp på best mulig måte ??

evt fart andre tips taes imot med stor takk :)

Hei,

Bruk vanlig strikk , fest den til pæresøkket med løkke gjennom løkke og fest på samme måten i lina :thumbsup:

skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett heller på en wobbler :D , 1,2-1,5m med fortom, så en svivel , så søkket . Bruk 10 - 20 - 30g eller mer med søkke alt etter som hvor dypt du skal , det kommer jo ann på hvor mye sene du har ute , hvor tykk sene osv .. men mer bly = dypere , ødelegger ikke gangen med strikkmedtoden , så ikke tenk på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om noen gode sider der det er litt illustrert når det gjelder hvilken nedblyings metoder som man kan benytte seg av når det gjelder wobbler/sluk/flue ? tenkte da på iforhold til svivel/bly - opphengere/wobbler/sluk/flue......

Det finnes vel mange muligheter.....

er endel enklere å se de forskjellige mulighetene på bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

når jeg dorger med fluestanga bruker jeg ALDRI bly! bruker synkesnøre og flua blir da liggende 15-5 cm under overflata ved 2,5 knop. bruker en sunray variant på 15cm. har tatt mye fisk på dette.

hvis jeg ikke er helt meg selv og kun har med meg flytesnøre, setter jeg på 3 splithagl på fortommen, ett langt oppe, ett op midten og ett 30 cm fremfor flua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.