Gå til innhold
Fiskersiden

Fin Sø på Jæren nå...


Karleif
 Share

Recommended Posts

Var ute en liten tur nå i ettermiddag utstyrt med sluk og Mickey Finn som opphenger. Måtte nesten bruke Mickeyen ettersom eg har skrytt så veldig av den i en annen tråd her inne[ B) ]

Mickeyen leverte som bare det. 2 Sjøørreter på henholdsvis 1,9 og 1,2 kg[ :D ] Mistet i tillegg en meget pen.

Det snodigste av alt er att eg aldri har møtt noen andre fiskere på denne stranda[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal ut på strendene i kveld en tur og lurer på om dere har noen tips. Har ikke fisket der før, så det hadde vert fint med litt veileding med plasser og slukvalg.lurer også på om det er noen som får på flue. Har fisket litt i hafrsfjord tidligere men vil prøve litt andre steder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å få fisk på flue, men somregel er det en del vind som gjør kastingen til et ork. Føler vel også att det er en fordel med lange kast.

Det er ikke så veldig viktig hvilken strand du velger, Sjøørreten kan du få overalt på Jæren på denne tiden. Beveg deg mye, og bruk litt tid i dyprennene. Fluevalget mitt ville nok vært lange hvite streamere, fisket med interm. snøre. Slukvalget er enkelt: Langt og blankt[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei en ny tur i det nydelige været i dag. Rigget opp en stang med makrellstrimmel etter piggvaren, og denget litt sluk for å få tida til å gå[ :( ] 1 liten skrubbe, 2 sinnsykt små piggvar og 2 fine sjøørreter lot seg lure av makrellen.

Ventefisket med sluk gav også 4 sjøørreter. Ingen dårlig kveld ved havet altså.[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.