Gå til innhold
Fiskersiden

Langhelg rapport fra det blide sørland!


ErikR
 Share

Recommended Posts

Så var vår rushet igang! har nå vært ute hver dag siden torsdag og er nå godt igang med vårfisket.

torsdag: startet med litt kasting innerst i trysfjorden. her var det helt dødt. hadde noen kast ved mandal også dødt der. bortkastet tid.

fredag: fiske sammen med Wiggy fra forumet. brukte børstemark og fjæremark som vi hadde gravd selv, til å fiske flyndre med. dette ga desverre dårlig respons. vil gi lavvanet skylden for det dårlige bette. vi fisket med paternostertakkel samt perler. på kvelden prøvde vi ei vik i nærheten av et bekkeos. Ryan fikk ganske rakst en ok torsk på ca 2 kg og like etter en mindre. selv mistet jeg en ok sø etter at det ble mørkt. grisekaldt den natta.

04042005000155176j87369TD4.jpg?94

børstemarkene og fjæremarkene ble pent rullet inn i avispapir for bedre holdbarhet. helt i trå med engelske tradisjoner.

lørdag: ble en tur til et sted jeg aldri hadde fisket før.fisket sammen med 2 kompiser, de hadde heller aldri vært her før så vi brukte litt tid på å peke ut gode steder. sjøørreten var nå hovedmålet. fantastisk vær og perfekte vindforhold gjorde fisket til en drøm. vi fikk ganske rakt fisk. mye smått og til slutt endte vi opp på 7 sø. største fisk, rett over kiloet. pålandsvinden lenge leve og pokker ta lavvannet! det skal mye til for å slå trivselen på denne turen!

03042005234020h8w4Ra45x9w4.jpg?4

kjell med et par av fiskene fra dagens tur.

søndag: tur til et nytt sted. litt mere overskyet enn dagen før. nå begynner sjøtempen å ta seg opp. fant etterhvert viker og bukter hvor vinden stod på. her viste fisken seg fra den bitevillige siden. endte til slutt opp på 13 sjø ørreter! ingen store desverre. mesteparten gjenutsatt.største fisk ca 1 kg. ble en herlig tur dog, emd høy grillpølsefaktor og god stemning.

03042005234320xfa1nekWbKA2.jpg?79

ei halvkilos blege på vei inn i håven.

030420052343206T6VXI13QMSm.jpg?88

et knippe pen fisk fra dagens tur. flere av fiskene veide tett opp mot kiloet.

Nå er jeg ganske utslitt og trenger vile etter disse strabasiøse turene som har vart fra tidlig til seint. men snart er jeg på plass igjen og da med fisk av andre dimensjoner håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. ikke kamerasky, hadde seg slik at det ikke var jeg det passet best at det var jeg som tok bildene.

for å være helt ærlig så tok vi dem på wobblere,tobis og møresild. fluestanga ble igjen, men det er god sjanse for at de skulle ta flua og. fisket igår på det mest råeflustrekket jeg mitt liv har sett. en lang strøm kanal, ca 400 meter lang og ganske dyp. her skal flua testes ut. vi fikk flere fine fisk og mistet enda større.

jeg mistet en sinnsykt stor sjøørret som reiste med snøret og min dyrebare rappala 13 cm silver. det var enorme krefter i den!!

hvor var dette? kan vel si det sånn at det var svært langt fra caddis' hytte ved dypvåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du sier noe..har aldri sett maken til kanal selv. jeg fikk rett og slett følelsen av at jeg var i ei elv.skog rundt meg på alle kanter. skal tilbake til området. vil svært gjerne ha tilbake wobbleren som den store sø'en reiste med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.