Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefisker druknet i namsen


Recommended Posts

B) Det sies at Namsen tar ett liv hvert år, og om ikke tar det to neste gang, og det har vel stemt nogenlunde. Stor elv, overmodige fiskere, og noen rene uhell. Og antagelig noen ganger alkohol og båt på stor elv. Ikke alltid smart. Ikke alle som skjøner hvor mye krefter det er i en stor elv med mye vann desverre. Uten at det er noen trøst for de det gjelder. Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Mest sannsynlig har denne karen fått ett illebefinnende eller lign. Hvis ikke er jeg sikker på at noen hadde hørt han rope. Med vest så hadde han nok holdt seg i live i en del minutter. Jeg har heller ikke sett om det står om vesten var blåst seg opp, men det hadde den sikkert siden han var lett å finne. Er ikke mer enn to-tre år siden en jeg kjente druknet ovenfor Grong. Filmfotograf og fluefisker fra vestlandet. Han flyttet opp og begynte som guide for Uppernamsen fishing. En av hans første turer som guide i juni så gikk det galt i hardstrømmen, og båten tippet rundt. Fant ham først 10-14 dager senere. Ny automatisk oppblåsbar vest. Den fungerte ikke selv om den var splitter ny. En skal passe seg om strømmen tar tak at en ikke får pannikk. Da er det gjort. Dette har alle som eks har brukt båt i alta erfare. Nytter ikke å kjempe i mot, men volte og begynne på nytt. La strømmen snu båten og få bauen opp i gjen. Nå fisket vel denne karen i namsen fra land etter det jeg har forstått. Så det er vel ikke like relevant i akkurat denne saken. Men Namsen skal en passe seg for. Det er en stor elv og vanskelig å komme seg i land om en først havner ute i strømmen på stor elv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.