Gå til innhold
Fiskersiden

Tunhovd-nå i helga ?


Olenr1
 Share

Recommended Posts

Heisann på dere !

Vi er to karer fra nedre Telemark som vurderer en tur til Tunhovdfjorden nå i helga 3-4 Juli, er det noen her som har vært der opp i år eller tidligere år som vet noe om temp, og hvilket dyp fisken står på denne tiden av året ? Ringte med campen der oppe, og han mente det var kanskje en smule kaldt i vannet enda (10-12 grader). Har en åpen SilverViking 15 foter, med en dyprigg, men kan jo kjøre med stangparavener hvis det er noe vits i... Er det wobblere som blir mest brukt, eller agnskaller og agnfisk ?

Noen formeninger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen er helt fin den..pleier selv og ha det beste fisket rundt st.hans men også så tidlig som 10 Juni.

MEN...det er forbudt med dyprigg og alle slags paravaner (også blyparavan).

Det eneste som er tillatt er dorging med "flat" line!

Legger til at etter større fisk har jeg hatt mest suksess med wobblere og Tomic i FT farger.

Endret av tunhovdfiskeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, ja da får jeg holde meg til reglene og fiske uten noen remedier tilkoblet...med FT farger mener du "fire tiger" sånne med spraglete gult mønster ? Var visst lite vann nå, men det har vel ikke så mye å si for fisket kanskje...Inntil to stenger per fiskekort sa han på campen, så altså tillat med 4 stenger hvis vi er to i båten, håper jeg har forstått det riktig...Og båten var sist i saltvann, og har stått på land å tørka et par uker, så da er det vel ikke nødvendig å desinfisere heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, ja da får jeg holde meg til reglene og fiske uten noen remedier tilkoblet...med FT farger mener du "fire tiger" sånne med spraglete gult mønster ? Var visst lite vann nå, men det har vel ikke så mye å si for fisket kanskje...Inntil to stenger per fiskekort sa han på campen, så altså tillat med 4 stenger hvis vi er to i båten, håper jeg har forstått det riktig...Og båten var sist i saltvann, og har stått på land å tørka et par uker, så da er det vel ikke nødvendig å desinfisere heller...

Du har forstått riktig både med hva jeg mente med farger og ant stenger:)

Du kan jo henge på ett 20 - 30 grams dråpe søkke en meter halvannen forann sluken

står ikke noe om at det er forbudt;)

De siste rapportene jeg har fått forteller at vannstanden er ganske bra.

Det vi karaktiserer som "lite" vann på Tunhovd er før St.Hans...

Sier skitt fiske , håper jeg selv får tatt turen snart....vært alt for treg i det siste. Første året på 10-15 år jeg

ikke har fått med meg "St.Hans fisket"...og det kan jeg nesten ikke tilgi meg selv:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.